Saturday 27 April 2024| ۰۸: ۵۸ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: تولد دوباره ارتش را مرهون اندیشه امام راحل هستیم

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی انحلال ارتش در ابتدای انقلاب را یک فتنه دانست و گفت: امام راحل با تدبیر حکیمانه خود جلوی این اقدام را گرفت و به نوعی باعث تولد مجدد ارتش شد.

به گزارش آستان،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری  با بیان اینکه در روز ۲۹ فروردین، ارتش با فرمان حضرت امام (ره) تولدی دوباره پیدا کرد، اظهار داشت: این روز متعلق به مردم است زیرا ارتش از دل مردم منشأ گرفته.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه باید از تاریخ و سرنوشت ادوار گذشته درس بگیریم، به تبیین فتنه‌های دشمنان در زمینه‌های مختلف پرداخت و گفت: یکی از فتنه‌ها و فریب‌های دشمنان این بود که در ابتدای پیروزی انقلاب گفتند ارتش باید از بین برود؛ زیرا این ارتش در برابر ملت ایستاده و ارتش خوبی نیست؛ درحالی‌که بدنه ارتش با رژیم پهلوی نبود.

وی افزود: در همان زمان مبارزات انقلابی نیز کسانی مثل شهید بابائی و کلاهدوز با انقلاب بودند و در مقابل عده خودفروخته‌ای از امیران، با پهلوی مقابله می‌کردند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب بعضی‌ها شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند، درحالی‌که با انحلال ارتش یک کشور، ابزار دفاعی آن کشور ساقط و نظام آسیب‌پذیر می‌شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: