Monday 29 April 2024| ۰۱: ۵۵ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س):در حقیقت قرن بیستم و چهاردهمین قرن اسلامی متأثر از 14 و 15 خرداد است

به گزارش آستان به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری نیز در این دیدار گفت: روزهای سخت و خاصی را سپری می کنیم. حادثه غمبار و اسفناک آبادان داغ های ملت ما را افزون کرده است و امیدواریم خداوند به همه ملت ایران و خوزستان در این مصیبت صبر و اجر عنایت کند و مسئولان عزیز کشورمان را که همواره در خدمت مردم هستند موفق بدارد تا بخشی از آلام جامعه اسلامی ما را کم کنند. 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) افزود: در حقیقت قرن بیستم و چهاردهمین قرن اسلامی متأثر از 14 و 15 خرداد است. یعنی ایدئولوژی امام و مکتب امام بر ایدئولوژی غرب تأثیر گذاشت و جالب است که در اوج دوره حاکمیت و اعتلای برتری ایدئولوژی مارکسیست امام آن نامه بزرگ و تاریخی خودشان به گورباچف را مطرح کردند که در حقیقت نقطه پایان یکی از ایدئولوژی های غالب دنیا است و حقیقتا امروز در دنیای کمونیست این ترس و اضطراب وجود دارد که کدام جایگزین ایدئولوژیک می تواند فلسفه ایدئولوژی و اعتقادات آنها را زیر سؤال ببرد. 

وی ادامه داد: به طور قطع در دنیای معاصر هیچ کسی نمی تواند ادعا کند همانند ایدئولوژی اسلام یا اسلام ناب افکار جامعه بشری را هدایت می کند. به تحلیل من بسیاری از تحریم ها، جنگ ها، تهدیدها و سمپاشی ها علیه نظام اسلامی و نشأت از این تفکر است که آنها این تفکر جایگزین تفکر خودشان می دانند. 

انصاری یادآور شد: تا نهضت امام و کمی قبل از امام اسلامی که در دنیا تبلیغ می شد، برخاسته از یک سری برداشت های انحرافی، سطحی، متحجرانه و ملی گرایانه ای بود که به نام اسلام بر بخش وسیعی از جامعه جهانی حکومت می کرد و تأثیر آنها بسیار اندک بود  و با اسلام نابی که مکتب توحید و پیامبر اسلام بر آن استوار بود فاصله بسیار زیادی داشت. در بعضی از آن برداشت ها خشونت موج می زند. اسلامی که امام آورد و جامعه اسلامی را تا امروز هدایت کرده مطمئنا برداشتی متفاوت از برداشت های دیگر است. 

وی افزود: «اسلام سیاسی» دنیای سیاست را تحت تأثیر خودش قرار داد. به این معنا که امروز در معادلات جهانی هیچ کس نمی تواند انکار کند که نقش اسلام ناب در آنجا قرار گرفته و به صورت ملموس با جامعه بشری سخن می گوید و در نزاع با اسلام های تحریف شده است. کسی نمی تواند انکار کند که اسلام ناب و اسلام امام در دنیا تأثیرگذار است. اگر تأثیرگذار نباشد چرا قدرت های جهانی این قدر اسلام هراسی را ترویج می کنند؟ اگر اسلام با منافع آنها در تضاد نیست چرا به نزاع با این اسلام برخاسته اند؟ علتش تأثیرگذاری این واژه بر تفکر بشر معاصر می باشد که ما باید به این حقیقت افتخار کنیم. 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تأکید کرد: جدای از بحث های سیاسی و اقتصادی که در جامعه داریم باید پاسدار این حقیقت باشیم که بشریت امروز تنها متأثر از عملیات اجرایی ما در صحنه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی نیست. اگر خدای ناکرده یک روزی اسلام بر این کشور حاکم نباشد، مطئنا اسلام سیاسی  و ایدئولوژی مکتبی امام در دنیا آثار خودش را گذاشته و آزادگان و مسلمانان از مکتب امام  و اسلام سیاسی بهره می برند. ممکن است در جایی همه مفاهیم اسلام سیاسی امام کاربرد نداشته باشد اما همین که اسلام سیاسی امام امروز در دنیای علم، فرهنگ، اجتماع و حاکمیت حرف برای گفتن دارد برای  ما افتخار آمیز است. 

وی افزود: شاید این سخن را بعضی افراد بر نتابند ولی امروز با تمام قدرت می گویم که دفاع از آرمان امام، مکتب سیاسی امام و ارزش هایی که امام آفریده است واجب عینی بر فرد فرد آحاد این جامعه است. هیچ کس نمی تواند بگوید فلان مجموعه، دستگاه، نهاد یا فرد دارد دفاع می کند و بر ما دفاع لازم نیست. اگر ما در اوج دفاع باشیم و تبلیغات ما برای بسط فرهنگ امام، انقلاب و ولایت کافی باشد، باید بدانیم بر یکایک ما واجب است از نهضت و مکتب امام دفاع کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین