Thursday 28 March 2024| ۱۵: ۰۴ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
رئیسی: امام مردم را باور داشت و میزان را رای ملت می دانستند

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری گفت: امام خمینی (ره) به ما یاد دادند که ابتدا توکل به خدا داشته باشیم و دوم اعتماد به نفس و یقین داشتن به پیروزی که از جانب خدا نصیب ما خواهد شد.

به گزارش آستان؛ رییس جمهور در حرم مطهر امام راحل (ره) تصریح کرد: باور حضرت امام این بود که راه خدا از میان خلق می گذرد.

رییسی جمعه شب  در حرم مطهر امام راحل با یادآوری اینکه باور امام (ره) این بود که راه خدا از میان خلق می گذرد، افزود: توجه به خدا محوری رمز اساسی موفقیت امام و پیشرفت انقلاب امام و پیشرفت مکتب امام بود.

وی اظهار داشت: "شهدای ما قبل از مقام شهادت به مقام کرامت رسیدند. عالم محضر خداست." این سنگ بنای تفکر و اندیشه امام است.

رییس جمهور ادامه داد: درس دیگری که مکتب حضرت امام داشت توجه به مردم و مردم داری است امام (ره) مردم را باور داشت و میزان را رای ملت می دانستند.

رییسی گفت : سیاست بدون معنویت برای بشریت مصیبت بسیاری ایجاد کرده است نتیجه سیاست بدون معنویت هفتاد سال ظلم به مردم فلسطین شده است.

رییس جمهور در ادامه  به کرامت امام راحل اشاره کرد و گفت : اولین جلوه کرامت در مکتب امام (ره) دلدادگی به خداست تمام دیدگاه های کلامی، فلسفی، فقهی و مبانی حکومتی امام تمام در این جمله خلاصه می شود که «عالم محضر خداست.»امام خمینی هیچ جا دعوت به خود نکرده بلکه تماما دعوت به خدا کرده است و هر پیروزی کسب شد تماما به خدا نسبت داد مانند فتح خرمشهر که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رییسی افزود:  دومین جلوه کرامت امام اعتماد و اعتقاد به مردم بود و حضرت امام همواره میزان را رای مردم می دانستند. در ابتدای انقلاب گروهک منافقین در ابتدای نامه ها می نوشتند که به نام خدا و به نام خلق قهرمان. اما شهید مطهری فرمودند که فقط به نام خدا، اما فراموش نشود راه رسیدن به خدا از بین خلق عبور می کند.

به گفته رییس جمهور ، امام خمینی (ره) همواره به مردم توجه می کرد بویژه به مستضعفان و محرومان که همواره در راه ضد استعمار و استکبار پیش می رفت زیرا کسی که برای خدا کار کند هیچگاه زیر بار ظلم نمی رود و این موضوع را در سیره ائمه اطهار هم می توان مشاهده کرد.

رییسی درباره اینکه مقابله با ظلم و فساد در سیره امامان دیده می‌شود ، گفت: این سیره را می توان در راه و روش حضرت امام یافت و هیچگاه با ظلم کنار نمی آمدند و همچنین امام سیاست را با معنویت در آمیخته بود.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام (ره) همواره مردم را به عبادت خدا دعوت می کرد و دومین اقدام امام برپا داشتن عدالت در جامعه بود. ما انسان عادل  و همچنین انسان عدالت خواه داریم که امام انسان عدالت خواه بوده و پرچم عدالت خواهی را برداشت و در سال ۴۲ هزینه آن را پرداخت. امروز باید به دنبال عدالت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دیگر موارد باشیم زیرا بعد از توحید در فرهنگ ما هیچ مفهومی بالاتر از عدالت وجود ندارد.

رئیس جمهور این را هم اضافه کرد که در نهایت باید جامعه برای عدالت ظهور آماده باشد تا طعم شیرین عدالت را بچشیم. به نظر امام خمینی (ره) همه باید در به ثمر نشستن ظهور اقدامی انجام دهند، این طور نیست که دست روی دست بگذاریم تا امام عصر(عج) ظهور کند.

رییس‌جمهور تصریح کرد : حیات اجتماعی، سیاسی و اخلاقی منوط به داشتن حس و احساس است و انسان ها باید در جامعه حس و احساس داشته باشند و باید احساس مسئولیت داشته باشند. در این ۴۰ سال گام هایی برداشته شده اما گام هایی پیش رو داریم و میراث امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی است که باید این میراث گرانقدر را حفظ کنیم.

رییس جمهور به پیشرفت های چهار دهه اخیر اشاره و تصریح کرد: در این سال ها گام‌های بسیاری برداشته شده است اما راه بسیار در پیش داریم. بیانیه گام دوم انقلاب بهترین سندی است که امروز پیش روی ماست که وضع موجود را خوب و واقع بینانه ترسیم  و وظایف مردم و مسئولان را مشخص کرده است.

رئیس جمهور این را هم اضافه کرد که  اگر عقب ماندگی‌هایی وجود دارد باید برطرف کرد .

رییسی تصریح کرد: هرکجا در کشور به حرف و رهنمود امام راحل و مقام معظم رهبری توجه شد و مسئولان همواره به خود اعتماد داشتند و به دشمنان بی اعتماد بودند کشور پیشرفت داشته اما هر کجا که به بیرون چشم دوخته شد عقب ماندگی هایی به وجود آمده است.

رییس جمهور در عین حال تاکید کرد که پیشرفت های علمی کشور حتی به جایی رسیده که در کشورهای مختلفی نظیر  تاجیکستان در سطح تحصیلات عالی از علوم کشور ما استفاده می کنند یا زمانی ما حدود ۷۰۰ نفر را بر اثر بیماری کرونا از دست می‌دادیم اما با اعتماد به توان داخلی، امروز توانسته ایم که این بیماری کرونا را مهار کنیم و حتی تعداد فوت شدگان به صفر برسد.

رییسی می گوید : امام خمینی (ره)  به ما یاد دادند که ابتدا به خدا توکل کنیم و دوم با اعتماد به نفس یقین داشته باشیم که پیروزی از جانب خدا نصیب ما خواهد شد. من به آینده امیدوار هستم که درخشان و روشن است و این مورد را می توان از رهنمودهای و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب و امام دریافت کرد.

رئیس‌جمهور  این را هم گفت که می‌گفتند سخنان امام حق است، اما مگر می‌شود در مقابل حکومت ستمشاهی تا دندان مسلح ایستاد که امام فرمودند «می‌شود و خون بر شمشیر پیروز است». این‌ها جملات حکمت‌آموز حضرت امام است که به ما آموختند و ایشان این جملات را با اعتماد به نفس و اتکال به خدا می‌گفتند حال با یقین اعلام می‌کنم، امروز و امشب و در ایام بسیار با برکت کرامت می‌توانیم به لطف خدا و با دستان ملت و خدمتگزاری دولت حتما در آنچه مشی حاج قاسم بود، موفق شویم و انشاءالله بر همه مشکلات فائق خواهیم شد.

 رییس جمهور  گفت: خیلی ها به امام و حرکت ایشان اعتماد داشتند اما تردیدهایی داشتند. افراد بیان می کردند که امام خمینی چطور با دستان خالی می تواند در مقابل جهان بایستد؟ ولی امام ثابت کرد که با اعتماد و اعتقاد به خدا می توان انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و حتی با قدرت فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند.

به گفته رییسی،  امروز شاهد هستیم که سخنگوی کاخ سفید به صراحت اعلام می کند که فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است. ما با اعتماد به خدا و اتکا به نیروی الهی با درس گرفتن از آموخته های امام و رهنمود های رهبر انقلاب و به دست های جوانان ایرانی یقین داریم.

رئیس جمهور سخنان خود را با این جمله پایان برد که  گفت: از این زمان و تاریخ اعلام می‌دارم که ما به لطف خدا و دستان ملت و خدمتگزاری دولت بر تمام مشکلات فائق و پیروز خواهیم شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین