Thursday 28 March 2024| ۲۰: ۵۳ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی فی مابین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و دفتر نمایندگی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) استان امضا شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، تفاهم نامه همکاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین تقی خادم، رئیس دفتر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی  امضا شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: امسال در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمایشاتی راهبردی و ارزشمند در حوزه سیره و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که می تواند سرلوحه همه برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی در حوزه ترویج اندیشه سیاسی انقلاب باشد.
وی تصریح کرد: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، امام خمینی(ره) روح جمهوری اسلامی هستند و اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته شود مانند نقشی بر دیوار است. در واقع مقام معظم رهبری مدظله العالی با موضع گیری های خود در مراسم سالروز ارتحال رهبرکبیر انقلاب اسلامی وظیفه مهم و سنگین ترویج و شناساندن اندیشه و سیره امام خمینی(ره) به ویژه با توجه به بیانیه گام دوم  انقلاب را بر عهده همه دستگاه ها و فعالان فرهنگی و سیاسی گذاشته اند و ما تلاش می کنیم در مجموعه کتابخانه های عمومی روح جمهوری اسلامی را زنده نگه داریم.
 علی اکبر سبزیان با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، پایگاه های مردمی و مراکز آموزشی غیررسمی اظهار امیدواری کرد این تفاهم نامه سرآغاز انجام برنامه ها و فعالیتهای مفید و ارزشمند در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره و اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی باشد. 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین تقی خادم، رئیس دفتر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خراسان رضوی ضمن قدردانی از مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و توجه ویژه وی به منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نشر و ترویج اندیشه و سیره حضرت امام(ره) را یک وظیفه ملی، فردی و دینی عنوان کرد.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه امام راحل(ره) پرچم جمهوری اسلامی، انقلاب و ملت ایران است، گفت: لذا هر کس در زیر این پرچم خدمت کند پیرو امام راحل(ره) است. 
خادم در پایان اظهار امیدواری کرد این تفاهم نامه سرآغازی مفید برای ترویج اندیشه و آثار امام خمینی(ره) باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین