Tuesday 14 May 2024| ۱۱: ۲۹ - سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
آیت الله رمضانی:امام خمینی(س) در این عصر ذخیرة الله بود و واقعا ما را نجات داد

به گزارش آستان، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این مراسم گفت: یکی از مؤلفه های تمدن اسلامی «توسعه علم» است و روایات زیادی داریم که یکی از ویژگی های حکومت صاحب الزمان(عج) این است که اجزای علم مسلط می شود. جامعه ای که می خواهد رشد کند، قطعا بدون علم رشد نخواهد کرد. علم برای فرد و جامعه اقتدار می آورد و می تواند مدنیتی را فراهم کند.

آیت الله رضا رمضانی یادآور شد: از آیات و روایات برداشت می شود که برای رشد جامعه اسلامی توجه به علم یکی از ضروریات است. البته اولین و مهمترین شاخصه تمدن اسلامی ایمان به باورها است، اما در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه اول «اخلاق و علم» است. البته «عدالت ورزی» آمال و آرزوی همه انبیاء است و لذا باید هزینه آن را پرداخت و همه انبیاء برای تحقق عدالت هزینه داده اند.

وی با تأکید بر اینکه واقعا انقلاب اسلامی انفجار نور و یک معجزه بود، اظهار داشت: در عصر مدرنیته یا پست مدرنیسم بعضی ها می گفتند بعضی ها می گفتند اسلام حکومت ندارد و امام فرمود حکومت دارد؛ اسلام نسبت به دین و عرصه اجتماعی دین نگاه حداکثری می کند. بعضی ها هم می گفتند اگر داشته باشد، در این عصر ندارد و بحث تعارض علم و دین را مطرح می کردند و ایشان فرمودند عقل حکم می کند که دنبال دین برویم.

آیت الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهل بیت(ع) محور وحدت مسلمانان هستند و اگر ما بتوانیم اهل بیت(ع) را درست بشناسیم و بشناسانیم قطعا در جامعه عقلانیت حاکم می شود. من گمان می کنم نسبت به اهل بیت(ع) جفا کرده ایم و برخی شور را گرفته اند و شعور را رها کرده اند. اهل بیت(ع) در همه ابعاد امام بوده اند و امروز دنیا واقعا تشنه این معارف است.

وی در پایان اظهار داشت: امام خمینی(س) در این عصر ذخیرة الله بود و واقعا ما را نجات داد، ادبیات جدیدی را در دنیا حاکم کرد و با دم مسیحایی خود روح دیگری به کالبد بی جان ما دمید و ما را احیا کرد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین