Thursday 18 April 2024| ۲۳: ۱۵ - پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: اتحاد جهان اسلامی پیام امام راحل برای انقلاب اسلامی و وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف بود

حجت الاسلام شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب گفت: امام خمینی (ره) علاوه بر ولایت و فقاهت در بحث عرفان نیز سرآمد بودند، این نظریه در دل و جان امام تاثیر گذاشته و نظریه ولایت فقیه و عرفان با هم ادغام شده است.

به گزارش آستان،  دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: نظام جمهوری اسلامی در بیش از ۴۰ و اندی سال با اتکا بر نظریه‌ای که حضرت امام خمینی (ره) با عنوان ولایت فقیه مطرح ساخت از مقابل تمام توطئه‌های دشمنان عبور کرده‌است.

حجت الاسلام حمید شهریاری شامگاه چهارشنبه در مراسم ادی احترام میهمانان کنفرانس اعصای مجمع جهانی تقریب مذاهب در حرم امام خمینی (ره) افزود: امام راحل ویژگی های متعدد بسیاری داشتند که یکی از آنها بنیانگذاری بحث ولایت فقیه امام و این بزرگترین دستاورد ایشان برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: تاکنون جمهوری اسلامی به اتکای همین دستاورد امام راحل توانسته مقابل بسیاری از حوادث، ترور، جنگ، منازعات و امثال آن مقاوم و سربلند بیرون بیاید.

این مسئول با اشاره به ۲ نظریه مطرح شده در خصوص جایگاه ولایت فقیه اظهار داشت: بیشتر این نظریه ها ولایت فقیه را محدود به امور اندکی می دانند و حتی برخی آن را مربوط به مسائل بدون متولی ربط می دهند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: جمهوری اسلامی با اتکا به ولایت فقیه از تمام توطئه‌ها عبور کرده‌است
وی خاطر نشان کرد: امام نظریه سومی مطرح کردند که شاید به جرات بشود گفت هیچ کسی را نیست که به این گستردگی مطلب را مطرح کرده باشد.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: امام خمینی (ره) علاوه بر ولایت و فقاهت در بحث عرفان نیز سرآمد بودند، این نظریه در دل و جان امام تاثیر گذاشته و نظریه ولایت فقیه و عرفان با هم ادغام شده است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیهی است که امام به تفصیل آن را تشریح کرده، یادآور شد: این نظریه الگویی برای نظام سیاسی جمهوری اسلامی به شمار می آید.

حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: الگوی جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه، به عنوان یک نظریه اثر بخش سیاسی مطرح شده است و کشورهای اسلامی مختلف چنین الگویی ندارند و نظام سیاسی آنان مبتنی بر ولایت فقیه نیست.

در این نشست تولیت حرم مطهر امام راحل نیز حضور داشت.

اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب و علما و متفکران جهان اسلامی در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به حضرت امام خمینی ( ره ) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ۱۷ تا ۲۲ مهر ماه با حضور علما و اندیشمندان سراسر جهان در تهران برگزار می شود این کنفرانس به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور علما و اندیشمندان سراسر جهان و به صورت حضوری و مجازی در ۶ محور ۱ - جنگ و صلح عادلانه ۲- اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم ۳ - آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی گری ۴- احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین ۵- همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات ۶-تطبیع و عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می شود.

ایده آرمانی امام خمینی(ره) بود و بر اتحاد مسلمانان
شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در حاشیه تجدید میثاق مهمانان و علمای حاضر در سی و ششمین کنفرانس جهانی تقریب مذاهب با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب در جمع خبرنگاران افزود: سی و ششمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی در حالی برگزاری می شود که ما افتخار داریم ایده وحدت را که ایده آرمانی امام خمینی(ره) بود و بر اتحاد مسلمانان تاکید داشتند، به جان خریدیم و در مقابل دشمنان که قصد تفرقه و توطئه دارند ایستادگی کردیم.

وی افزود: ما با اتحاد جهان اسلامی در مقابل دشمنان، مقاومت می کنیم و معتقدیم خداوند به یاری کسانی که در راه خدا و دین استقامت کردند می آید.

شهریاری اظهار داشت: اتحاد جهان اسلامی پیام امام راحل برای انقلاب اسلامی و وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف بود و ما باید در این راه جدیت و استقامت کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: دشمن قصد ایجاد تفرقه و تنازع در جهان اسلام دارد و سعی می کند که جهان اسلام را پاره پاره کند ، اما امام به ما آموخته اند که باید وحدت را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کنفرانس وحدت اسلامی نیز سالانه این پیام را به جهانیان مخابره می کند که ما موسس و موکد جهان اسلام هستیم و از سراسر کشورهای جهان اسلام حاضر شدند تا چنین پیامی را به جهانیان منتقل کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین