Thursday 25 April 2024| ۱۴: ۴۲ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
بسم الله الرحمن الرحیم

در هنگامه درخشش ایران عزیز در صحنه رشد و پیشرفت علمی و طلایه‌داری دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» در عرصه‌‌های ملی و بین‌المللی، ابرهای غبارآلود چنان بر سپهر میهن نشست که آغاز رسمی سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها پس از گذشت بیش از دو سال تعطیلی آموزش حضوری را تحت‌الشعاع خود قرار داد.


به گزارش آستان، نهاد دانشگاه در نظام اسلامی افتخار دارد که حتی در این فضا که بدخواهان ملت به دنبال ماجراجویی در دانشگاه بوده و هستند، درب‌های دانشگاه برای توسعه علم و اخلاق به روی همه ذی‌نفعان گشوده ماند و مدیریت کلان دانشگاه با دامن زدن به فضای گفت‌وگو، که به ایجاد نهاد «خانه گفت‌وگو» در دانشگاه تهران انجامید، تلاش خود را برای محافظت از شأن و جایگاه علمی به منصه ظهور گذارد.   


دانشگاه تهران به عنوان سازمانی مسئول و پیشرو، نه تنها همواره خود را موظف به ایفای نقش در راستای حل مسائل کشور دانسته است، بلکه نشانه‌شناسی عناوین بامسمایی که بزرگان این سرزمین، شایسته دانشگاه تهران دانسته‌اند نیز مرجعیت دانشگاه تهران را به ذهن متبادر می‌سازد. لکن در طول روزهای اخیر متاسفانه شاهد عدم درک این مرجعیت از سوی برخی از دانشجویان و اعضای هیات علمی نیز بوده‌ایم؛ چه اینکه فهم اصیل از مرجعیت دانشگاه، با آن پایه نظری که منجر به برخی شعارها یا بیانیه‌ها شده است، فاصله‌ها دارد.


با این حال، ریاست محترم دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و شورای دانشگاه تهران در فضایی همدلانه و با اخذ تصمیماتی منطبق بر مولفه‌های متناسب با مدیریت میدانی در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای این روزها و همچنین با حراست از حرمت و حیثیت دانشگاه، به نیکی موفق به ساختن سدی محکم در برابر جریانی شدند که به دنبال تحقق نیات بدخواهان ملت مبنی بر به تعطیلی کشاندن دانشگاه بود. اما اکنون علیرغم تلاش مذبوحانه برخی افراد معدود که به دنبال هرج و مرج و تعطیلی کلاس‌ها هستند، برگزاری کلاس‌های دانشگاه تهران در محیطی امن به مرحله‌ای تثبیت‌شده رسیده و شاهد تشکیل منظم قریب به اتفاق کلاس‌ها هستیم.


ما امضاءکنندگان این بیانیه، معدود اساتیدی که این روزها گویا از کارکرد اصلی دانشگاه فاصله گرفته‎‌اند را به تدبیر و تعقل بیشتر دعوت می‌نماییم. در همین فرصت، اساتید و دانشجویانی که در این روزهای گذشته از آغاز سال تحصیلی جدید، تحت تاثیر تحریکات واقع شده و راه دیگری جز اجرای برنامه آموزشی دانشگاه را در پی گرفته‌اند، به بازآرایی تحلیلی که منجر به انتخاب این راه و روش شده است، فرا می‌خوانیم؛ باشد که در فضایی مسالمت‌آمیز همچون گذشته برای شتاب بخشیدن به حرکت علمی کشور همنوا باشیم.


وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: