Saturday 20 April 2024| ۱۴: ۳۵ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

امام و حضور در جشن نیمه شعبانی که مردم قم به پا کردند
تیرماه بود و هوای قم گرم تر از همیشه، به قول قدیمی ها تازه روزهای چله اول تابستان بود، حال و هوای خیابان ها، بوی جشن می داد و سرور، محله چهارمردان هم مانند سایر خیابان های شهر آذین بسته شده بود...

به گزارش آستان، چند روزی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت، امام خمینی (س) راهی قم شدند (برای اطلاع از این موضوع به مقاله چرا امام تهران را به قصد قم ترک کرد؟ مراجعه کنید)، ماه شعبان آن سال یعنی تیرماه 1358 هوای قم مانند  همیشه تبدار و داغ بود. همه خیابان های شهر به یُمن قدم های صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آذین بسته شده بود و اما ادامه ماجرا را از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی با هم بخوانیم:
 

"در مورخه دوشنبه 18 / 4 / 58 ساعت ده شب بود که امام بدون اطلاع قبلی به‌‎ ‎‌خیابان های قم که مردم به مناسبت جشن نیمه شعبان آنها را آذین بسته بودند، آمدند و در‌‎ ‎‌شهر گردش کردند. پس از آن در مجلس جشنی که ساکنان خیابان چهارمردان برپا کرده‌‎ ‎‌بودند، شرکت فرمودند."
 
برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی(س)؛ ج ۳، ص ۴۰، نقل شده از روزنامه کیهان؛ ۲۰/۴/۵۸؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج؛ چاپ ششم(۱۳۹۲).
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین