Sunday 28 April 2024| ۲۲: ۳۳ - يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:گاه ژرف و راهبردی اندیشه های امام خمینی(ره) در ایران، ارتش را حفظ کرد

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:نامگذاری روز ارتش، اولین نامگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب در سال ۵۸ صورت گرفت.

نگاه ژرف و راهبردی اندیشه های امام خمینی(ره) در ایران، ارتش را حفظ کرد و بعدها مشخص شد که تا چه میزان این تصمیم درست بوده است.

به گزارش آستان ، محمد اکرمی نیا روز دوشنبه در حاشیه مراسم جدید میثاق ارتش با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر به خبرنگاران گفت: نامگذاری روز ارتش، اولین نامگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب و در سال ۵۸ صورت گرفت.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در گیر و دار تحولات سیاسی و اجتماعی بزرگ ایران، برخی در داخل و دشمنان در خارج از شعار انحلال ارتش را سر می دادند، اما با نگاه ژرف و راهبردی امام راحل این نامگذاری انجام شد.

اکرمی اظهار داشت: در رهبری مجاور، نتیجه اشتباه انحلال ارتش را می بینیم که منجر به ایجاد تنش ها و ناآرامی هایی که شکل گرفت و تا سال ها آن باقی بود اما نگاه ژرف و راهبردی اندیشه های امامحل در ایران، ارتش را. حفظ کرد و بعدها مشخص شد که تا چه میزان این تصمیم درست بوده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اعلام کرد: دشمنان در این شعار، نقشه ها هستند و یکی از این توطئه ها، ابتدا بحث تجزیه و تحلیل در ایران بود که پنج استان درگیر آن بودند و در دوران هیچ نیرویی برای مقابله با آن طلبی غیر از آن. از ارتش جمهوی اسلامی وجود نداشت.
وی اضافه کرد: با نامگذاری روز ۲۹ فروردین، ارتش جمهوری اسلامی متولد شد و با تجزیه طلبی مقابله و پس از آن در دفاع مقدس، هشت سال جانانه دفاع و ۴۸ هزار شهید، آزاده و جانبار تقدیم کرد.

اکرمی نیا ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی نیز در صحنه های مختلف و عملیات های مردمی یاری مانند سیل، زلزله و مقابله با حوادث حضور یافت و در دفاع از حرم نیز نقش آفرینی کرد، عرصه ای که در آن کمتر از ارتش گفته شده است. 

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: ارتش در دفاع از حرم در حوزه زمینی و هوایی وجود داشت و تمامی پشتیبانی های لجستیک دفاعی را انجام داد.

وی اضافه کرد: اکنون ناوگروه نیروی دریایی به دست بلند جمهوری اسلامی تبدیل و موفق شد یک دور کل کره زمین را سفر کند که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است.

اکرمی نیا اعلام کرد: نیروی هوایی ما بسیار قوی تر از گذشته شده و نیروی پدافند ما هم به همین صورت است، بیش از سه هزار نقطه در کشور را رصد و هر پرنده بیگانه ای که وارد کشور شود راصد می کنند.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری گفت: ارتش امروز به حدی از اقتدار رسیده است که اسلامی بازدارندگی ایجاد کند و اگر می بینیم دشمنان را به خود اجازه تعرض به این آب و را نمی دهند در سایه همین بازدارندگی است که ارتش ایجاد کرده است. 

امام خمینی (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۵۸ خطاب به ملت، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.

از آن تاریخ به بعد هرسال در سالگرد صدور این پیام، روز ارتش در سراسر کشور جشن گرفته می شود و ارتش در شهرهای مختلف به رژه و نمایش قدرت می پردازد.
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین