Saturday 27 April 2024| ۱۱: ۴۲ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
وزیر کار: جامعه کارگری با هر سلیقه‌ای به اهداف امام و انقلاب پایبند است

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی در جبهه واحد قرار دارند و ما معتقد نیستیم این دو در مقابل هم نیستند. ما به پیروی از سخنان پیامبر اسلام(ص) به دست پینه بسته کارگران زحمتکش بوسه می‌زنیم و به این امر افتخار می‌کنیم.

به گزارش آستان، صولت مرتضوی گفت: جامعه کارگری در همه صحنه‌های انقلاب و جنگ و سازندگی در صحنه ایثارگری بوده است.

آیین تجدید میثاق جامعه کارگری با آرمان‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) به مناسبت هفته کارگر صبح امروز (5 اردیبهشت) در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور نمایندگان تشکل‌های جامعه کارگری، وزیر و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارگران و بازنشستگان برگزار شد، برخی کارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی، ضمن اعلام وفاداری به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی، مطالبات کارگری خود را نیز در حضور صولت مرتضوی مطرح کردند. 

 این مراسم صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از جایگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: ما و جامعه کارگری همواره بر اهداف امام خمینی استوار هستیم. پیام ما امروز به امام بزرگوار انقلاب این است که شما با بیانات خود راه را برای ما ترسیم کردید و فرمودید پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد؛ امروز نیز جامعه کارگری با هر مشکل و سلیقه فکری پایبند به این سخن امام است. 

مرتضوی افزود: ما به تاسی از رهبر انقلاب همواره بر صراط امام خمینی (ره) استوار هستیم. کارگران ایران در طول تاریخ خوش درخشیدند و این سخن را اثبات کردند. در جریان انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و پس از آن دفاع مقدس و دوران سازندگی پس از جنگ کارگران در میدان نبرد در یک دستشان اسلحه و در دست دیگرشان قرآن بود. کارگران در پرتوی مکتب اسلام جهادی فی سبیل الله انجام دادند.

وی تاکید کرد: جامعه کارگری ما در دوران دفاع مقدس ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند. شهید سردار سلیمانی خود هم کارگر بود و هم کارگر زاده بود و ما در کشورمان یک چنین رزمندگانی از طبقات مستضعف داشتیم. امروز نیز پس از جنگ و انقلاب با ید کارگر ایرانی است که استقلال اقتصادی و رونق نسبی اقتصاد را می‌بینید. به برکت اراده کارگران ماست که امروز ما این شرایط تحریم و فشار اقتصاد را تحمل کرده‌ایم. 

وزیر کار با اشاره به نقشه راه اقتصادی رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۲ ادامه داد: رهبری در پیام نوروزی خود بر مهار تورم و رشد تولید تاکید کردند. همت دولت آیت الله رئیسی این است که بر تورم انتظاری فائق بیاییم. دولت عزم خود را برای مدیریت بازار جزم کرده است. بارقه‌هایی از امید هم وجود دارد. امروز در حوزه سیاست خارجی دولت  سیزدهم گام بلندی را برداشته است. تئوری و تفکر ایران هراسی در عرصه جهانی تبدیل به تفکر همکاری و همراهی با ایران اسلامی شده است‌. به رغم همه فشارهای استکبار روی کارشناسان آژانس اتمی، آنها باز هم حقانیت قانونی فعالیت هسته‌ای ایران را تایید کرد. 

وی با اشاره به نامه برخی سران کشورهای همسایه که قبلا رابطه تیره با ایران داشتند مبنی بر دعوت از رئیس‌جمهور برای سفر به این کشورها گفت: ما امروز به رشد اقتصادی ۳ درصد رسیدیم و هدفگذاری رشد ۸ درصدی را در دستور کار داریم‌. ما در تولید مواد لبنی و برخی محصولات صنعتی رشد حدود ۵۰ درصدی داشتیم. اگر در رشد تولید اهتمام داشته باشیم قطعا یک گام به مدیریت تورم نزدیک می‌شویم. 

مرتضوی تصریح کرد: در این دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ دولت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه روزانه صادرات نفت داشته است. این درحالی است که دولت از دولت قبلی صندوقی با بدهی ۱۱۰۰ همتی تحویل گرفت. ما اکنون ولی منابع ارزی و خزانه مثبت داریم و من ایمان دارم که کارگران به عنوان وارث زمین و آینده سازان، قطعا آینده بهتری را برای کشور رقم خواهند زد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران کشور گفتند هرچه زمان بگذرد به نفع ما و به زیان دشمنان ایران است. امروزه اعتراضات گسترده را در سرزمین‌های اشغالی می‌بینیم و به تعبیر رهبری هر روز استکبار ضعیف‌تر می‌شود. هژمونی دلار امروز رو به ضعف گذاشته و آینده برای جبهه کشورهای مستضعف از جبهه استکبار روشن‌تر است. 

وی افزود: اینکه ما به اشتغال و ازدواج جوانان فکر و تلاش کنیم، حداقل وظیفه ما دولتی‌هاست و دولت در زمینه کمک به اقشار کم بضاعت وظیفه دارد. ما امیدواریم امسال پدیده بیکاری را کنترل و برای بحث مسکن کارگری نیز معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه جدی در دستور کار دارد.

مرتضوی در پایان تاکید کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی در جبهه واحد قرار دارند و ما معتقد نیستیم این دو در مقابل هم نیستند. ما به پیروی از سخنان پیامبر اسلام(ص) به دست پینه بسته کارگران زحمتکش بوسه می‌زنیم و به این امر افتخار می‌کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: