Tuesday 23 April 2024| ۱۴: ۳۵ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
ادای احترام رهبر جهانی آشوریان به امام خمینی (س) و دیدار با آیت الله سید حسن خمینی

رهبر جهانی آشوریان به همراه جمعی از اسقف ها، کشیش ها، نماینده آشوریان در مجلس، رییس مرکز گفت و گوی ادیان و رییس اداره ادیان، امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) ضمن ادای احترام به آرمان های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با آیت الله  سید حسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش آستان،  آقای مار اپریم اتنائیل رهبر جهانی آشوریان به همراه جمعی از اسقف ها، کشیش ها، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، رییس مرکز گفت و گوی ادیان و رییس اداره ادیان، امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) ضمن ادای احترام به آرمان های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با آیت الله سید حسن خمینی دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله سید حسن خمینی با تاکید بر احترام حضرت عیسی و حضرت مریم در دین اسلام یادآور شد: در روایات ما آمده که ایشان همراه حضرت مهدی(عج) برمیگردد.

وی با اشاره به نامه امام به گورباچف در خصوص شنیده شدن صدای شکستن استخوان های کمونیسم، گفت: آن روز شاید کسی باور نمی کرد امپراطوری جریان الحاد به آن صورت فروریزد. امروز هم جریانات خداناباور به اشکال مختلف بروز می‌کنند و وظیفه پیروان ادیان دعوت به توحید است.

آیت الله سید حسن خمینی با اشاره به توصیه قرآن به پیامبران مبنی بر دعوت به «کلمه سواء»، افزود: تمام شعائر الهی نیز برای دعوت به همین امر مهم و این حقیقت است که انالله و اناالیه راجعون. 

وی تصریح کرد: اگر توفیقی در این کار به دست آید نیز از جانب خداست.

یادگار امام یادآور شد: البته از پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز روایتی هست که اختلاف میان مردم را رحمت می‌شمارند.

رهبر آشوریان جهان نیز نسبت به همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف کنار یکدیگر ابراز امیدواری کرد و بر نقش روحانیون در موعظه و هدایت جوامع تأکید کرد.

وی با اشاره به تبلیغات ضد دینی در سطح جهان، وظیفه عالمان دین در این راستا را مهم خواند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین