Monday 13 May 2024| ۱۰: ۵۸ - دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹

حجت الاسلام معزی: هلال احمر مصداق بارز مسئله خدمت به دیگران در سیره عملی امام خمینی (ره) است
نمایندگان خانواده بزرگ جمعیت هلال‌‌احمر به رسم هر ‌سال در هفته گرامیداشت هلال احمر در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) حضور پیدا کرده و با بنیان‌گذار انقلاب عهدی دوباره بستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در این مراسم که با حضور آیت الله حسن خمینی تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره)، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، رئیس جمعیت هلال‌احمر، دبیرکل و جمعی از مدیران ارشد و اعضای این مجموعه برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در سخنان مهمی‌به تببین و تشریح موضوع خدمت به دیگری از نگاه امام خمینی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر این مهم که نهضت و قیام امام خمینی (ره) در راستای رضای پروردگار بوده است، تصریح کرد: امروزاعضای هلال احمر علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های سیاسی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با آموزه‌های بلند معنوی وعرفانی ایشان نیز تجدید میثاق می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در بخش بعدی سخنان خود مساله اخلاص‌ را یکی از آموزه‌های حضرت‌های امام خمینی(ره) برشمرد که خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر باید به آن توجه داشته باشند.

وی رمز ماندگاری خدمت به مردم را همین اخلاص دانست و تصریح کرد: خدمت به مردم اگر خالصانه باشد، ماندگار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر فرصت خدمت در جمعیت‌ هلال احمر را یکی از نعمت‌های الهی دانست و خاطرنشان کرد: خدمت به‌دیگری یکدیگر از آموزه‌هایی است که باید از سیره رفتاری امام خمینی (ره) آموخت.

به نگاه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آموزه‌ها و اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حیات بخش و تمدن‌ساز جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به دیگری در دین اسلام خاطرنشان کرد: در نگاه دینی خلق خدا، خانواده خدا محسوب می‌شوند و بعد از انجام فرایض دینی، مهمترین مسئله ای که ما را به خدا می‌رساند خدمت به خلق است که در فعالیت‌های هلال احمر به وضوح دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به این‌که مکتب اسلام، دین بشردوستی و نوعدوستی است که برای نجات و رستگاری انسان‌ها آمده است و این مهم در اهداف و فعالیت‌های هلال‌احمر کاملا مشهود است، خاطرنشان کرد: نخستین و مهمترین هدف جمعیت هلال‌احمر، تسکین آلام بشری و خدمت خالصانه و بی‌منت به دیگری است که در جهت کاهش درد و رنج انسان‌ها صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: تکریم انسان‌ها بدون نگاه به زبان، نژاد، قومیت و ملیت آنها و مطابق تعالیم والای اسلام دیگر هدف جمعیت هلال‌احمر در فعالیت‌های گسترده این جمعیت است که از مرکز تا اقصی نقاط کشور را در برمی‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود اخلاص در عمل را یکی از مهمترین محورهای فعالیت های خداپسندانه برشمردو افزود: اهمیت این مسئله به قدری است که می‌توان تاکید بر آن را در یادداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دفتر حجت الاسلام وزیری که از آن نیز به عنوان اولین نامه و بیانیه امام یاد می‌شود، مشاهده کرد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از بیانیه گام دوم در حوزه جوانان، تربیت جوان مومن، دانا، پرانگیزه، پرتلاش، انقلابی و کاردان را از جمله محورهای گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر باید منطبق با اهداف و اصول خود در راستای تحقق آن گام بردارد.

اخلاص در فعالیت‌های نوع دوستانه،انطباق اهداف هلال احمر با معارف دینی، توجه به جوانان به عنوان سرمایه‌‌های اجتماعی جمعیت،اهمیت ترویج نوع‌دوستی در جامعه اسلامی و بر بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی (ره) در مسیر تکامل و اصلاح روش های عملی فعالیت های اجتماعی از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر انقلاب در این مراسم بود.

وی در این مراسم از زحمات تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) و خادمان این حرم قدردانی کرد. شرکت‌کنندگان در این مراسم با قرائت آیاتی چنداز کلام الله مجید، نثار تاج گل و قرائت بیانیه و فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی‌با آرمان‌های والای امام راحل،شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین