Thursday 28 March 2024| ۱۶: ۴۱ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی بزرگداشت امام خمینی(س) بسیار مهم است/امام با مردم انقلاب کرد و حضور مردم این انقلاب را بیمه کرده است
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، تاکید کرد: امام با مردم انقلاب کرد و حضور مردم این انقلاب را بیمه کرده است.

به گزارش آستان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه امام خمینی(س) تمام هویت انقلاب ما است، گفت: در حوزه کارهای محتوایی و مراسمی بزرگداشت امام خمینی(س) تمام همت خودمان را به کار می‌بندیم. البته به کارگیری ظرفیت‌های مردمی بسیار مهم است.

 یکی از چیزهایی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنبال می‌کند این است که اگرچه در جلسات ستادی ما مسئولین و مدیران نهادها و ادارات حضور دارند ولی ظرفیت‌های مردمی برای ما خیلی مهم است. در واقع امام با مردم انقلاب کرد و حضور مردم این انقلاب را بیمه کرده است.

 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی  اظهار داشت: بزرگداشت حضرت امام رسالت خطیری بر دوش همه ما است و باید به عنوان یک وظیفه اخلاقی، دینی و انقلابی به آن نگاه کنیم؛ چرا که امام خمینی(س) تمام هویت انقلاب ما است و مقام معظم رهبری هم با صراحت فرمودند که این انقلاب بی نام خمینی(س) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: همه ادارات، نهادها و مردم باید این را باور داشته باشند. بحمدالله مردم ما ثابت کرده‌اند که با امام و ارادت به امام عجین هستند و هیچ وقت امام را فراموش نخواهند کرد.

وی یادآور شد: بدیهی است که همه مجموعه‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌اند و دارند خودشان را برای گرامیداشت حضرت امام آماده می‌کنند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم به عنوان متولی مراسم‌های ملی و انقلابی در کل کشور، ستاد برگزاری مراسم را در همه استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل داده و جلسات آنها با حضور تمامی دستگاه‌ها، به ویژه مجموعه‌ها و فعالان مردمی تشکیل می‌شود و دارند خودشان را برای برگزاری مراسم آماده می‌کنند.

محمودی افزود: قسمت عمده توجهات بر مراسم حرم حضرت امام متمرکز است که در روز 14 خرداد با حضور مقام معظم رهبری و سخنرانی معظم له برگزار می‌شود؛ و همه از سراسر کشور دارند خودشان را برای حضور در این مراسم آماد می‌کنند ولی در عین حال طبیعی است که زمینه حضور قسمت عمده‌ای از ملت ما در حرم امام فراهم نیست و باید برنامه مناسبی  برای آنها پیش بینی شود. لذا ستادهایی تشکیل شده و برنامه‌های محتوایی و کارهایی که می‌تواند در کل کشور جهت بزرگداشت امام پیش بینی شود، طراحی شده و در روزهای 14 و 15 خرداد ان شاء الله سراسر ایران شاهد برنامه‌های ویژه حضرت امام خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص جزئیات برنامه‌های سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، اظهار داشت: چند سال کرونا برای حضور مردم و عاشقان امام از سراسر کشور وقفه‌ای را ایجاد کرد؛ بحمدالله مراسم تعطیل نشد و به طور محدود و مدیریت شده برنامه‌هایی برگزار شد اما عاشقان امام از سراسر کشور نتوانستند آن جمعیت میلیونی را شکل بدهند و آن حضور میدانی با شکوه را به رخ دشمن بکشانند. بدیهی است که بعد از چند سال کرونا، امسال فرصت بسیار استثنائی و مهمی رقم خورده که ان شاء الله حضور مردم از سراسر کشور را در این مراسم شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: در حقیقت مراسم بزرگداشت امام مرکز وفاق تمام تفکرات، جریانات و سلایق سیاسی است؛ یعنی تمام کسانی که انقلاب، امام، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی را قبول دارند ان شاء الله می‌آیند و یکصدا برای بزرگداشت امام برنامه‌ریزی می‌کنند و من فکر می‌کنم ان شاء الله امسال شاهد شکوه بیشتر مراسم در حرم امام و سراسر کشور باشیم.

محمودی تصریح کرد: قسمت عمده مراسم سراسر کشور شب‌های 14 و 15 خرداد در مساجد و هیأت‌های مذهبی است که زمینه آن وجود دارد و برنامه‌های ویژه‌ای در مساجد سراسر کشور طراحی شده و کارهای محتوایی و فضاسازی‌های میدانی و تبلیغی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید دیده شود. همچنین تولید محتواهای مناسب برای فضای مجازی بسیار مهم است و باید همه دستگاه‌ها فضای مجازی را جدی بگیرند. ما معتقدیم که خیلی بیشتر  اینها باید برای امام در فضای مجازی کار کنیم.

وی ادامه داد: هنرمندان، صاحب‌نظران و کسانی که ظرفیت‌های هنری دارند در حوزه فضای مجازی تولیدات محتوایی با موضوع معرفی شخصیت، تفکر و آرمان‌های امام کار کنند؛ که به تعبیر مقام معظم رهبری خدای ناکرده کسی راه و خط امام را تحریف نکند و طور دیگری جلوه بدهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در حوزه کارهای محتوایی و مراسمی بزرگداشت امام خمینی(س) تمام همت خودمان را به کار می‌بندیم. البته به کارگیری ظرفیت‌های مردمی بسیار مهم است. یکی از چیزهایی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنبال می‌کند این است که اگرچه در جلسات ستادی ما مسئولین و مدیران نهادها و ادارات حضور دارند ولی ظرفیت‌های مردمی برای ما خیلی مهم است. در واقع امام با مردم انقلاب کرد و حضور مردم این انقلاب را بیمه کرده است.

وی افزود: ان شاء الله همچنان باید این ظرفیت را داشته باشیم و یکی از سیاست‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که بتوانیم در سراسر کشور تشکل‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و کسانی  که در این حوزه می‌توانند فعال باشند را به میدان بیاوریم و امیدواریم در این حوزه موفق باشیم و قدم‌های مؤثری را برداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین