Sunday 28 April 2024| ۱۴: ۳۶ - يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): جمهوری اسلامی ایران به عظمت روح امام خمینی(ره) پایدار است/ امام شخصیتی عرفانی بود و همچنان زنده است
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان آنکه جمهوری اسلامی به عظمت روح امام خمینی (ره) پایدار است، گفت: ۳۰۰ میهمان خارجی در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت می کنند.

به گزارش آستان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ظهر امروز در نشستی خبری به تشریح آخرین اقدامات مرتبط با مراسم بزرگداشت چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل پرداخت و اظهار کرد: پیام جمهوری اسلامی این است که باید در همه صحنه‌ها عبادت خدا باشد، هرکار خوبی که از انسان سر بزند نشان‌دهنده عبادت خداوند است.

وی تاکید کرد: بزرگترین دستاورد ملموس معمار کبیر انقلاب در جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود، امام راحل فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

این مسؤول با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، امام خمینی(ره) روح جمهوری اسلامی است و باید این امر مهم را در انقلابمان جستجو کنیم، افزود: تجلیل واقعی از امام این است که در هر مناسبتی زیر یک شعار گرد هم آییم و آن شعار را تجزیه و تحلیل کنیم.

انصاری ادامه داد: جمهوری اسلامی به عظمت روح امام خمینی (ره) پایدار است و اعتقاد دارم که امام شخصیتی عرفانی بود و همچنان زنده است.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم بعد از رحلت امام شاگرد خلف ایشان مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده راه ایشان است، از نقد هراسی نداشته باشیم، قبل از اینکه دیگران نقدمان کنند خودمان خودمان را نقد کنیم و بعد از انتقاد دنبال ترمیم و تصحیح امور باشیم.

مراسم سالگرد امام به بهترین شکل برگزار شود

وی یادآور شد: بعد از فروکش کردن کرونا در کشور از مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسم  سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) سوال کردیم و ایشان تأکید داشتند این مراسم باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود. 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اضافه کرد: شور و حال مراسم بزرگداشت امام راحل را پس از کرونا شاهد هستیم، از رئیس جمهور به خاطر همکاری صمیمانه با ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) تشکر می‌کنیم.

انصاری گفت: در مورد امام سه محور می تواند اساس بحث باشد؛ محور اول خصوصیت و ویژگی‌های فردی ایشان، محور دوم اهداف و محور سوم دستاورد ملموس مبارزه امام و یاران ایشان است.

به گفته این مسؤول، رساترین پیام جمهوری اسلامی بعثت انبیا است؛ خداوند می‌فرماید برای هر امتی در تاریخ و جهان یک پیامبر فرستادیم و هدف و رسالت ایشان ۲ مسئله عبادت خدا و اجتناب از طاغوت بود.


وی افزود: هر گونه تخطی از خط الهی به معنای طاغوت است و طاغوت هم درجاتی دارد؛ رسالت جمهوری اسلامی این است که نقش طاغوت را از جامعه بزداید و چیزی جز فرامین الهی در جامعه اجرا نمی‌شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: عصر روز ۱۲ فروردین وقتی اعلام می‌شود که مردم به جمهوری اسلامی رای داده‌اند، امام راحل پیامی خطاب به مردم صادر می‌کند که موجب حیرت و تعجب می‌شود که چه نگاه عمیقی دارد؛ ایشان می‌فرماید در جمهوری اسلامی باید تمامی مسائل از فرهنگ و دانشگاه تا دادگستری و اقتصاد دگرگون و متحول شود.

وی افزود: امام راحل تاکید داشتند که اقتصاد وابسته باید به اقتصاد مستقل تبدیل شود و تمام آنچه که در طاغوت بود باید با استقرار جمهوری اسلامی زیر و رو شود و طبقات بالا بر طبقات پایین ظلم نکنند.

حضور ۳۰۰ میهمان خارجی در مراسم ارتحال امام خمینی

انصاری با بیا اینکه ۳۰۰ میهمان خارجی در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت می‌کنند، یادآور شد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر درخواست عزیمت به تهران برای شرکت در این مراسم را دارند و پیش‌بینی حضور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را در این مراسم داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خبرنگاران از ۲۶ رسانه بین‌المللی از لبنان، چین، روسیه، عراق، امریکا، ژاپن، انگلستان برای پوشش مراسم حضور دارند.

این مسؤول افزود: مراسم از ساعت هشت صبح سخنرانی مقام معظم رهبری ساعت ۹ آغاز می‌شود و همچنین شب سالگرد ارتحال ساعت ۲۰:۳۰ برنامه رسمی داریم و رئیس جمهور سخنران این مراسم خواهد بود.

انصاری این را هم گفت که اقلیت‌های مذهبی از کلیمیان تا مسیحیان نیز برنامه‌های خاص خود را دارند چراکه امام خمینی(ره) فقط متعلق به شیعیان نیست.

وی ادامه داد: مراسم گسترده‌ای هم در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در سفارت‌خانه‌های ایران داریم و بسته‌های ویژه‌ای برای میهمانان خارجی و نشست‌های مختلف خواهیم داشت.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) یادآور شد: کلیه وزارت‌خانه‌های دولت با ما همکاری خوبی داشتند اما از وزارت خارجه که کار میهمامان خارجی و هماهنگی سفرا و سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف داشتند تشکر کنم؛ کارهای فرهنگی با ۲۰ زبان خارجی انجام دادند که جای تقدیر دارد.

زائران از بدو ورود، تحت خدمات پزشکی قرار می‌گیرند

انصاری گفت: زائران ما از روزی که می‌آیند تا روزی که می روند تحت خدمات پزشکی ما هستند و بیمارستان‌های دولتی و بخشی از بیمارستان‌های خصوصی آماده پذیرش هستند؛ بیمارستان‌های صحرایی در محوطه حرم حتی برای جراحی‌های محدود ایجاد شده و وزرات بهداشت، ارتش و شهرداری تهران امکانات خود را مستقر کرده‌اند.

وی افزود: کانال‌ها و ایستگاه‌های یخ برای گرمازدگی درنظر گرفته‌ایم و پارکینگ‌های زیادی احداث کردیم و بالغ بر ۲۰ هزار اتوبوس باید در پارکینگ‌ها مستقر کنیم.

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد امام راحل خاطرنشان کرد: کریدورهای مخصوص برای تردد از پارکینگ تا حرم و ویلچرها برای معلولان درنظر گرفته شده است و برخی خودروهای برقی هم برای حمل و نقل خواهیم داشت، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر هم در بخش های مختلف فعال هستند.

وی در پایان گفت: چند ۱۰ هزار صندلی چیده شده و نمایشگرهای زیادی برای صحن‌ها و حتی زیرزمین حرم در نظر گرفته ایم تا مردم این مراسم را از دست ندهند، تمام ظرفیت های اتوبوسرانی تهران و مترو را بکار گرفته ایم و برخلاف تبلیغات دشمنان شاهد حضور مردم خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین