Sunday 28 April 2024| ۰۲: ۱۵ - يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
آدابی که امام خمینی(س) در حرم سیدالشهدا(س) مقید به آن بودند

از رفتارهایی که امام به هنگام تشرف به حرم امام حسین علیه السلام مقید به آن بودند این بود که هیچ گاه از پایین پای حضرت عبور نمی کردند. علت این امر در روایتی آمده است.

به گزارش آستان، شاگردان امام خمینی (س)که در سال های تبعید ایشان در عراق در مجاورتشان به سر می بردند و از نزدیک با امام حشر و نشر داشتند به بیان خاطراتی از ارادت ویژه ایشان نسبت به اهل بیت علیهم السلام به ویژه سیدالشهدا سلام الله علیه پرداخته اند. حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی قرهی درباره زیارت امام حسین علیه السلام چنین گفته است: 

 در کربلا که به حرم مشرف می شدند چون در پایین قبر امام حسین (ع) قبر‌‎ ‎‌حضرت علی اکبر (ع) است، پایین پای حضرت نمی رفتند؛ حتی یک بار هم نرفتند. ایشان‌‎ ‎‌روی قبر شهدا پا نمی گذاشتند. ما اول نمی فهمیدیم که دلیل این پایین نرفتن ایشان که‌‎ ‎‎‎ ‎‌از بالا سر حضرت می آمدند و بر می گشتند و دیگر پایین پا نمی رفتند و دور نمی زدند‌‎ ‎‌چیست. در نجف هم چون روایت است که احتمالاً سر مقدس امام حسین (ع) بالای‌‎ ‎‌سر مطهر حضرت امیرالمؤمنین (ع) دفن است امام بالای سر حضرت نمی رفتند، دور‌‎ ‎‌می زدند.‌‎ ‎‌این ملاحظه را من در کسی غیر از ایشان ندیدم.

‎برداشت هایی از سیره امام خمینی (س)؛ ص 18-19

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: