Sunday 28 April 2024| ۱۵: ۰۷ - يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
روایتی شنیدنی از اولین روز محرم در نوفل لوشاتو

امام راحل داخل اتاق تسبیح به دست گوشه ای ایستاده بودند. ذکر می گفتند. خوب که گوش دادم، السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی زمزمه ای بود که بر لب هایشان نقش بسته بود.

به گزارش آستان، اولین روز ماه محرم بود و مبارزات مردم علیه رژیم شاه به اوج خود رسیده بود، این بار مردم شعار بر پشت بام ها را هم به شیوه مبارزاتی خود افزوده بودند.امام خمینی (س) اما دور از وطن، رهبری نهضتشان را عهده دار بودند. نه مبارزه و نه هیچ امر دیگری ایشان را از ذکر و عبادت دور نکرده بود و نمی کرد. مرحوم حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل فردوسی پور در خاطره ای به اولین روز ماه محرم و توجه خاص و ویژه امام به آن اشاره و چنین نقل کرده است:

 روز اول محرم در نوفل لوشاتو مصادف بود با اولین شبی که مردم ایران در‌‎ ‎‌پشت بام ها تکبیر می گفتند. همان شب شخصی از تهران تلفن زد و گفت گوشی را‌‎ ‎‌می گذارم کنار پنجره تا صدای تکبیر مردم را که با گلوله مخلوط شده بود بشنوید صدا را‌‎ ‎‌ضبط کرده خدمت امام بردیم. امام در داخل اتاق تسبیح به دست در حال ایستاده‌‎ ‎‌مشغول ذکر بودند و زیارت عاشورا می خواندند. در حالی که ما متوجه مسائل ماه محرم‌‎ ‎‌نبودیم، ایشان در سرزمینی زیارت عاشورا می خواندند که شاید برای اولین بار در آنجا‌‎ ‎‌خوانده می شد.
 

برشی از کتاب برداشتهایی از سیره امام خمینی؛ ج ۳؛ ناشر: عروج؛ چاپ ششم (۱۳۹۲)، ص ۴۱

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین