Sunday 28 April 2024| ۱۹: ۵۵ - يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
گزارش هايي از انتصاب آقایان شاکری، عبدالرحيم بنکدار، محسن احمدی و عليرضا چناری به عنوان اعضاي هيات مديره شستا به نظر مي رسد 2 سناريوي احتمالي در تغييرات سازمان تامين اجتماعي مطرح است.
26 تير ماه بود كه بسياري از رسانه ها خبر عزل مير هاشم موسوي مدير عامل سازمان تامين اجتماعي را بر روي خروجي خود منتشر كردند كه اين خبر بلافاصله از سوي روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي تكذيب شد.

به گزارش عصر خبر، هر چند سازمان تامين اجتماعي اين اخبار را شايعات خوانده و از 'اساس' تكذيب كرد اما سكوت مسئولان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي درباره اين خبر گمانه زني ها درباره وجود اختلاف احتمالي بين صولت مرتضوي وزير و مير هاشم موسوي مدير عامل سازمان تامين اجتماعي را تقويت مي كند.


هر چند برخي خبرگزاري ها از مراسم توديع و معارفه مدير عامل سازمان تامين اجتماعي و برخي سازمان هاي زير مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در هفته جاري خبر داده اند اما تا كنون خبري رسمي در اين خصوص منتشر نشده است هر چند كه 4 انتصاب صولت مرتضوي در چند روز گذشته كه يكي از آنها تغيير معاون حقوقي و امور مجلس وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بود را مي توان نشانه اي از عزم وي بر انتصاب مديران همسو و همفكر با مرتضوي در وزارتخانه و سازمان هاي زيرمجموعه ارزيابي كرد. 

با توجه به گستردگي و گردش مالي سازمان تامين اجتماعي و مجموعه هاي وابسته، داستان تغيير مدير عامل سازمان تامين اجتماعي كمي متفاوت از ساير سازمان هاست اما در اين خصوص و با توجه به گمانه زني رسانه ها در خصوص تغيير مدير عامل سازمان تامين اجتماعي و همچنين مدير عامل و اعضاي هيات مديره شستا و گزارش هايي از انتصاب آقایان شاکری، عبدالرحيم بنکدار، محسن احمدی و عليرضا چناری به عنوان اعضاي هيات مديره شستا به نظر مي رسد 2 سناريوي احتمالي در تغييرات سازمان تامين اجتماعي مطرح است.

سناريوي اول را مي توان با تغيير مدير عامل سازمان تامين اجتماعي، مدير عامل و اعضاي هيات مديره شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي(شستا) محتمل دانست و سناريوي دوم را مي توان مصالحه وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي و ادامه كار مدير عامل سازمان تامين اجتماعي اما تغيير مدير عامل و اعضاي هيات مديره شستا متصور دانست.

به هر حال موضوعي كه بسيار واضح است لزوم تعيين تكليف و جلوگيري از ادامه بلاتكليفي مديريتي در سازمان تامين اجتماعي است چرا كه ادامه روند موجود موجب گره در كار 45 ميليون بيمه شده آن خواهد شد گره اي كه به نظر مي رسد بايد با دستان وزيركار و رئيس جمهور باز شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین