Sunday 28 April 2024| ۱۷: ۰۰ - يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
قالیباف: سال گذشته رژیم صهیونیستی و اراذل و اوباش در خیابان های کشور گفتند جمهوری اسلامی تمام می شود، امروز ما می گوییم اسرائیل در حال نابودی است/ محسن رضایی: ما در محاصره اقتصادی هستیم، اما از فلسطین حمایت می‌کنیم/ حدادعادل: پیش بینی جنگ فعلی آسان نیست

روز پنج شنبه نشست انتخاباتی مبنا با شعار «مشارکت بالا، همگرایی و کارآمدی، مجلس انقلابی» با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس یازدهم، محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و جمعی از نمایندگان اصولگرای مجلس و فعالان سیاسی در حرم امام خمینی (ره) با هدف مشارکت برای انتخابات برگزار شد.

به گزارش آستان،  در ابتدای مراسم محمد سعید احدیان دستیار سیاسی و رسانه‌ای محمد باقر قالیباف، گفت: این همایش عظیم و بزرگ با هدف و تلاش برای جلب مشارکت انتخابات است. همه می‌دانیم انتخابات امسال از حیث مشارکت از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان یک انقلابی و باورمند به ایران عزیز باید تمام تلاش خود را کنیم تا این مشارکت طبق راهبردهایی که حضرت آقا برای ما تعیین کردند در حد اعلا در جای خود قرا بگیرد. طبیعی است اولین اقداماتی که باید صورت بگیرد باید فضا سازی‌ها برای انتخابات گرم‌تر شود. این همایش از این منظر هدف خود را مشارکت قرار داده است. 

وی افزود: این همایش به معنی ایجاد تشکل جدید نیست. دوستانی که اینجا حضور دارند، بخشی به نمایندگی شهرهای خود به اینجا آمدند، امروز همه برای مشارکت جمع شده‌اند تا وحدت و همدلی در انتخابات ایجاد شود و مجلس قوی و انقلابی تشکیل شود و برای آن برنامه ریزی و همفکری می‌کنند تا در اسفندماه به آن برسیم. 

وی تاکید کرد: در این مکان می‌توان اشاره کرد که تک تک ما خود را وامدار امام و شهدا می‌دانیم. این انقلاب نتیجه تلاش‌های امام عظیم‌الشان ما است که اکنون در کنارش هستیم و شهدایی که این راه را طی کردند و برای امام سربازی کردند ما اینجا آمده‌ایم تا به امام و دنیا بگوییم که سربازان خمینی کبیر پایان نمی‌پذیرد بلکه ذیل راهبردهای حکیمانه‌ی رهبر انقلاب بیشتر و عمیق‌تر می‌شود و عزم انها برای ادامه انقلاب و ظهور حضرت ولیعصر عزم راسخ‌ و محکم‌تر می‌شود.

احدیان در پایان اضافه کرد: ما به امام خود می‌گوییم مثل میلیون‌ها نفر سرباز تو هستیم و سرباز تو باقی خواهیم ماند و سربازی خود را هم تبعیت از عوامل جانشین برگزیده شما می‌دانیم ما همه سرباز توییم خمینی گوش به فرمان توییم خمینی.

 
تقوی، نماینده تهران: ما به دنبال قدرتی هستیم که فی سبیل الله به کار گرفته شود
 
در ادامه نیز حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران گفت: ما اینجا جمع شدیم که اعلام کنیم؛ می‌خواهیم موثر و در اداره کشور تاثیر گذار باشیم و نسبت به پدیده و جریانات موجود جامعه بی‌تفاوت نباشیم. چرا که از آغاز پشت امام و رهبر عظیم‌الشان انقلاب ایستاده بودیم و از این به بعد هم خواهیم ایستاد.

وی افزود: می‌خواهیم اعلام کنیم که در اداره کشور تاثیر گذار باشیم. البته این فقط با شعار و سخن نیست بلکه مقدماتی دارد که باید مقدمات آن فراهم گردد. باید امکاناتی را برای حضور جدی فراهم کنیم. اسلام دین جمع و اجتماع است، باید راه تاثیرگذاری را بشناسیم و آن فراهم کنیم. یکی از راه‌های آن این است که ما در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

تقوی اضافه کرد: بسیاری از استعدادها در جمع و به کمک آن شکوفا شود و انسان به تنهایی نمی‌تواند، اسلام به جمع، وحدت و یکپارچگی تاکید دارد. به خاطر اینکه قطره‌ها کنار یکدیگر قرار بگیرند و رود به وجود بیاورند، رودها در یک نقطه قرار بگیرند و دریا بوجود بیاورند. بسیاری از مشکلات را باید دسته جمعی حل کنیم و بسیاری از قله‌ها را با یکدیگر فتح کنیم. اهل حق و روندگان این راه برای تقرب به خدا متشکر باشند. رمز موفقیت این است در کنار یکدیگر باشیم.

نماینده مردم تهران در پایان افزود: پیام این نشست این است که می‌خواهیم در صحنه حضور موثر داشته باشیم و مقدمه تاثیرگذاری در کنار هم بودن و وحدت و یکپاچگی است.

 
محسن رضایی: ما در محاصره اقتصادی هستیم، اما از فلسطین حمایت می‌کنیم
 
محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در نشست انتخاباتی مبنا گفت: این نشست در شرایطی تشکیل شده که یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام و انقلاب در حال وقوع است؛ این روزها حادثه بزرگی شروع شده و ادامه دارد و تاریخ مشخصی برای پایان آن وجود ندارد. در این سوابق این حادثه دو مسئله مهم است؛ جنگ جهانی عالم را فرا گرفت، همه جا این آتش خاموش شد اما در یک نقطه باقی ماند که آن هم فلسطین است و ۷۵ سال است این جنگ ادامه دارد.

عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: طرح دشمن، از نیل تا فرات بوده و اگر مقاومت فلسطینی‌ها نبود، تمام کشورهای اسلامی را گرفته بودند. انگلیسی‌ها رژیم صهیونیستی را تأسیس کردند و تا امروز به همراه آمریکا و اروپایی‌ها کنار دولت آن هستند و ۷۵ سال از دولت مردود حمایت کردند که آن هم مرتب آدم می‌کشد. سوال ما از آمریکا و انگلیس این است که شما که می‌گویید از اسرائیل حمایت می‌کنیم تا یک منطقه‌ای برای زندگی یهودیان ایجاد کنیم تا از مظلومیت خارج شوند، آن‌ها از ملت‌های خودتان ارزشمندتر هستند؟ این دروغ بزرگ است. چه کسی این را از شما قبول می‌کند؟ آنها تمام شعارهای آن‌ها سیاه شده ست.

در اتفاق اخیر رییس جمهور آمریکا در کنار نتانیاهو قرار گرفت و گفت با تمام توان در کنار اسرائیل هستیم. آمریکا در ۳۰، ۴۰ سال بی‌طرف و میانجی بودن خود را میان اسرائیل و فلسطین نشان داد که آن هم از دست داد. اینان برای مقابله با اسلام آمدند اما از سیاست چکش و سندان استفاده کردند. حتی اگر با دولتی در منطقه ما همکاری می‌کنند، برای نابودی و سرکوب اسلام است. اگر یک روز با امارات و عربستان همکاری می‌کردند، این هدف امروز مشخص شد.

رضایی ادامه داد: دومین هدف نفت است؛ نفت حیات صنعت غرب است، می‌خواستند ناامنی گسترش پیدا کند، کشورها پیشرفت نکنند تا نفت که حیات آن‌ها است تا به صنعت اروپا برسد. اگر کشورها صنعتی میشدند از نفت خودشان استفاده می‌کردند. سومین هدف  عبور غرب به شرق است؛ کشورهایی مانند ایران، ترکیه، مصر و عربستان تمدن‌های بزرگی، قدرت درست نکنند که مزاحم و مانع درگیری آن‌ها با روس‌ها و چینی‌ها شود. 

وی از حمایت فلسطینی‌ها گفت: ما برای امنیت، اسلام، منطقه، امنیت مردم مسلمانان از فلسطینی حمایت می‌کنیم. هدف کلیدی ما فلسطینی‌ها هستند. ارتش فلسطین در حال تشکیل است، مگر می‌شود این قابلیت با حمله زمینی از بین برود؟ بیش از ۸۰ هزار نفر نیروهای آماده رزم وجود دارد. یک جلاد پیدا شده که به هر چیزی که دستش می‌رسد، به بیمارستان، زن و بچه حمله می‌کند. کسانی که شعار هولوکاست سر می‌دانند، خودشان بدترین صحنه‌های تاریخ را رقم زدند. چرا آمریکا و اروپا با آن‌ها همه شعار حقوق بشر از این فجایع حمایت می‌کنند؟ نتانیاهو گفت که محاکمه من را بعد از حمله زمینی به غزه انجام دهید، و از آن سو دیگر بایدن و مکرون گفتند حمله زمینی به صلاح نیست. آنها این‌چنین به اختلاف رسیدند.

وی در پایان تصریح کرد: همه با هم متحد بودند که مردم غزه را کوچ بدهند و یک غزه‌ی نو ایجاد کنند و نتانیاهو هم هرکاری می‌خواهد انجام بدهد. امروز آمریکایی‌ها و اسرائیل به بن‌بست رسیدند. آمریکایی‌ها به کمک ارتش اسرائیل آمدند اما کماندوهای آن‌ها لت و پار شدند. این حادثه نشان داد فلسطین زنده است. موضوع فلسطین در سراسر جهان اسلام زنده شد. اسرائیل طی  ۱۰ سال چهره‌سازی کرده بودند که از طریق عادی‌سازی وارد دنیای اسلام شوند اما با این حادثه کل مسیر تغییر پیدا کرد. از سوی دیگر به ایران هراسی مشغول بودند اما ایران صمیمانه‌ترین دوست و برادر در منطقه است. هیچکسی دوستی و برادری ایران با کشورهای منطقه را ندارد و ایران با اینکه در محاصره اقتصادی است اما از ملت فلسطین حمایت می‌کند.

 

حدادعادل: پیش بینی جنگ فعلی آسان نیست و امیدواریم به سود فلسطینی‌ها تمام شود

 

غلامعلی حدادعادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و عضو تشخیص مصلحت نظام در ادامه نشست انتخاباتی مبنا گفت: امروز موضوع مهم جهان اسلام بحث فلسطین و غزه است. پیش بینی جنگ فعلی آسان نیست امیذدواریم به سود اسلام و فلسطین تمام شود. آثار و نتایج این اتفاق قطعا تعیین کننده خواهد بود. ما جنگ ۱۹۶۷، شعارهای آن زمان و مبانی دعوت را به خاطر داریم و تحولی را که با انقلاب در مبارزات مردم فلسطین پدید آمد، مبارزات از مبنای قومیتی به مبنای اسلامی تحول پیدا کرد و به این سبب مردمی و جهانی‌تر شد. دنیای غرب همه را به تبعیت از نظم نوین جهانی دعوت میکند و هنری کسینجر در این خصوص کتاب مفصل دارد و همیشه انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران را متهم میکند که با نظام جهانی هم سویی و هماهنگی ندارد و عده‌ای نیز در داخل کشور آن را تکرار می‌کنند.

وی ادامه داد: حال در اتفاقات اخیر باید پرسید که رژیم صهیونیستی از کدام یک از نظم‌های جهانی که شما مدعی آن هستید تبعیت میکند؟ یکی از اتفاقات مهم آن این است که چهره واقعی بی نقاب غرب با رهبری آمریکا به همه مردم جهان و جهان اسلام را نشان داد، آمریکا چهره کریه و غرب چهره غیر انسانی خود را نشان داد. امام سال‌ها پیش فرمودند، من امیدوارم آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند، این اتفاق خیلی از آن‌ها را می‌تواند بیدار کند. شهید سلیمانی در سال ۹۷ خیلی از افراد را بیدار کرد. جریانات سیاسی داخلی بدانند اگر دربرابر آنچه در منطقه و فلسطین رخ می‌دهد، موضع روشن و شفاف نگیرند روز به روز فاصله‌ آن‌ها از مردم بیشتر و وجاهت آنان کمتر خواهد شد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر کار تشکیلاتی گفت: کار تشکیلاتی و اجتماعی سیاسی باید شکل بگیرد. بعد از پیروزی انقلاب از حیث ایجاد تشکیلات سیاسی کشوری به اندازه لازم رشد نکرده‌ایم و در مقایسه با نهادهای دیگر چون دفاعی و امنیتی، عقب هستیم.احتیاج به تحول داریم. کار سیاسی نباید محدود به فصل انتخابات باشد. برای دفاع و حفظ انقلاب و پیشرفت کشورباید  دائما در کار سیاسی دائم و بصیرت بخش باشیم. بعد از تشکیل مجلس و یا ورود عده‌ای به دولت، باید برای پیشتیبانی افرادی برای کمک به آن دولت و یا آن مجلس کار کنند و در این زمینه ضعیف هستیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر وحدت تصریح کرد: آیا کسی منکر آن است که شرط پیروزی ما وحدت است؟ این مطلب بدیهی است اما گاهی ما منکر بدیهیات می‌شویم. ما تجربه داشتیم که با وحدت پیروز شدیم و هم با تفرقه شکست خوردیم. در شورای ائتلاف سعی می‌کنیم که ظرفی برای وحدت باشیم و رسیدن به این الگوی شورای ائتلاف حاصل 20 سال سعی و خطا در کار سیاسی است. اصل کار شورای ائتلاف دعوت به وحدت است. این شورا متعلق به هیچ حزب و هیچ تشکیلات خاص نیست، در این شورا به روی همه باز است این شورا متعلق به انقلاب بوده و وفادار و ملتزم به همه اصول و ارزش‌های مسلم انقلاب است.

وی تاکید کرد: ما به وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی در جامعه باور داریم. ضعف و قدرت احزاب شاید وجود داشته باشد اما باید مورد توجه باشند. بنای این شورا بر نفی و انکار احزاب نیست. آیا کسی که حزب تشکیل می‌دهد، حزب را برای خدمت به انقلاب می‌خواهد؟ یا اینکه انقلاب را برای حزب خود می‌خواهد؟ هر حزب و تشکیلاتی که برای خدمت به انقلاب را داشته باشد، درب شورای ائتلاف به روی آن باز است. ما می‌خواهیم افزایی ایجاد کنند. پیروزی برای ما هدف نهایی نیست، پیروزی باید برای ما مقدمه خدمت باشد. ۱۱ اسفند یک فرصت مهم و تعیین کننده در کشور خواهد بود.

حداد عادل در ادامه بحث مشارکت بالا در انتخابات، گفت: همه باید تلاش کنیم مشارکت بالا در این انتخابات بوجود بیاید، مسلما افزایش مشارکت به سود کشور و انقلاب است. علاوه بر مشارکتت بالا باید تلاش کنیم بکوشیم یک مجلس کارآمد، انقلابی و متخصص و بدون شعارزدگی تشکیل دهیم. مردم در مشکلات هستند و گرانی، تورم، مشکل مسکن و غیره وجود دارد، اگر موفق به حل این مشکلات شویم، مشارکت نیز افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم تا امروز موفق بوده و نمره قبولی خود را از رهبری معظم انقلاب گرفته است. ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد اما قواره و بدنه این مجلس انقلابی و خدمتگذار است. مجلس دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: ما این دولت را از خودمان می‌دانیم و خودمان را از این دولت و کمک به دولت را وظیفه خود دانسته و موفقیت دولت را موفقیت خود و هم‌چنین مشکلات دولت را مشکلات خودمان می‌دانیم و خود را ملتزم به حمایت از دولت می‌دانیم. البته ممکن است این حمایت به‌صورت نقد واقع شود اما با انگیزه حمایت و رفع مشکل صورت می‌گیرد.

حداد عادل در پایان اضافه کرد: بنده اجتماع امروز را تا انتخابات مثبت می‌دانم و برای تقویت نیروهای انقلابی ضروری میدانم و این می‌تواند تحرک ما در ماه‌های آینده را بیشتر کند. رئیس‌جمهور محترم نیز تمایل داشتند در این نشست حضور یابند اما گرفتاری فرصت نداد و به من گفتند که سلامم را به اعضای این نشست برسانید.

 

قالیباف: امام ما جز در راه خدا گامی برنداشت/ یکی از مشکلات ما نداشتن انسجام، همدلی و وحدت است

 
سال گذشته رژیم صهیونیستی و اراذل و اوباش در خیابان های کشور گفتند جمهوری اسلامی تمام می شود، امروز ما می گوییم اسرائیل در حال نابودی است

 
باید سهم خواهی را حرام کنیم!
 
 
و در سخنرانی پایانی محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در همایش ۴ هزار نفری مبنا در مرقد مطهر امام خمینی(ره) گفت: هدف از برگزاری این نشست این است که اهمیت انتخابات و مشارکت را به عنوان یک صحبت و گفتکو و یک رسالت و وظیفه مهم و یک مجاهدت و موضوع مهم امنیت ملی بدانیم. ما امروز آمدیم کنار امام حضور پیدا کنیم و تجدید بیعت انجام دهیم و این در جبهه انقلاب این اولویت ما است. امروز روز کاپیتولاسیون است؛ امام ما این امامی که جز در راه خدا گامی برنداشت و جز در راه خدا کلامی نگفت و خداوند بزرگ به این مرد عظمت و بزرگی داد. ما امروز در کنار کسی هستیم که به مسلمین عزت داد و اسلام را مجددا احیا کرد. امام در سال ۱۳۴۲ در حوادث کاپیتالیسیون گفتند، همه گرفتاری ما از آمریکا و اسرائیل است اسرائیل هم از آمریکا است. 

وی ادامه داد: همه کودک کشی‌ها و شیطان صفتی‌ها به عهده آمریکا است. عظمت عملیات طوفان الاقصی در یک جمله است؛ این عملیات استاندارد و ترازحرکت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی را از سطح بین‌المللی و کلی تغییر داد. از امروز تا آینده هر تهدیدی به قبل و بعد از این عملیت برمی‌گردد و تمام معادلات را بهم زد. همان طور که حضرت آقا فرمودند هرگز این موضوع برای رژیم صهیونیستی و آمریکا قابل ترمیم نیست.

قالیباف اضافه کرد: دو عنصر ما را سرپا نگه می‌دارد و انقلاب را پیش می‌برد؛ ایمان به سنت الهی و حضور مردم در صحنه است. سال گذشته در خیابان‌های تهران و کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه ارازل و اوباش دنیا جمع شدند که جمهوری اسلامی هفته دیگر، .... امروز و فردا تمام می‌شود. اما امروز تمام اشرار عالم در ۲۰۰۰ کیلومتر آن‌ورتر جمع شدند و ما می‌گوییم اسرائیل در حال نابودی است و این عظمت خدا، نتیجه خون شهدا، یاور دینی ما و مبانی انقلاب است.

رییس مجلس از هدف جبهه گفت: هدف مشارکت و وحدت جبهه مشارکت است اموریت این همایش باید همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسلئه باشد. یکی از مشکلات ما این است که قدرت حل مسئله نداریم نه آنکه نداریم بلکه آن انسجام، همدلی و وحدت نداریم. هدف ما موضوع رقابت نیست و برای مشارکت، وحدت، همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسئله کنار یکدیگر جمع شده‌ایم. جبهه انقلاب باید متحد و منسجم حرکت کند و برای سهم خواهی رقابت نکنیم  باید یک چشم انداز روشن داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا در سال ۹۹ در این مکان از تحول صحبت کردند و گفتند امام ما امام تحول بود. نسبت به گذشته قصد انتقاد ندارم و هیچ وقت هم از دولت‌های قبلی انتقاد نکرده‌ام، در ۴۵ سال گذشته قوه مجریه و مقننه دست جریانات مختلف بوده است ما باید به خدا و مردم جواب بدهیم و باید تلاش کنیم تصویری درست توام با باورپذیری از جریانات داشته باشیم. نیازمند این هستیم که مردم تاثیر را ببینند و تصویرسازی را درست کنیم، اثر اقدامات چه دولت و چه مجلس زمان‌بر است. باید مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم و حل مساله را با برنامه هفتم پیش ببریم و اجرایی کنیم. و باید در ماه‌های پیش رو واقعی منعکی کنمیم و اطمینان را دهیم که می‌توانیم پیش بببریم. در هر جای کشور که هستیم جبهه ی انقلاب وظیفه دارد هم افزایی ایجاد کند. باید سهم‌خواهی را حرام کنیم و افرادی بیایند که دغدغه آن‌ها حل مسئله و نکاه پیشرفت و کارآمدی داشته باشند. 

قالیباف در پایان تصریح کرد: در دوره‌های قبل آن گونه مه شاید شایسته سالاری را محقق نکردیم و تنها از وحدت صحبت کردیم. کشور امروز نیازمند تحول است. سرنوشت امنیت ملی ما در گرو کارآیی است. اگر قالیباف قصد سهم خواهی داشت و کار خود را انجام می‌داد دوره قبل خیلی ظرفیت بیشتر بود اما نکرد خدا من را نبخشد اگر انجام دهم. دغدغه ما جز انقلاب و حل مشکل مردم نیست. جلس باید با روحیه دوران دفاع مقدس کار کند که در این خصوص از مجلس یازدهم دفاع می‌کنم و باید برنامه هفتم را دقیق پیش ببریم و تحول ایجاد کنیم. پس از دوران دفاع مقدس، در همه مسؤولیت‌هایی که حضور داشتم به جوانان باور قلبی داشتم و همیشه دوست داشتم با جوانان کار کنم چون با همه وجودم ایمان دارم که این تحول باید به دست جوانان اتفاق بیفتد البته قدر باتجربه ها را نیز بشناسند و آنها را آیینه تمام نمای تجربه خود بدانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین