Thursday 02 May 2024| ۰۲: ۲۳ - پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
آیت الله سید حسن خمینی: «درد مردم داشتن» را به یک فرهنگ تبدیل کنیم/ رئیسی: توجه‌ به محرومین و مظلومین آموخته‌های امام است‌

آیت الله سید حسن خمینی امروز در مراسم تجدید میثاق دولت‌ با آرمان‌های امام خمینی(س) گفت: همه داستان همین است؛ ایمان و درد مردم و فقر داشتن، از کنار یک دردمند به سادگی عبور نکردن؛ این را باید به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

به گزارش آستان؛آیت الله سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه تقابل بین خیر و شرّ در قرآن به «ایمان» و «داشتن درد مردم» بر می‌گردد، گفت: مهم این است که در کنار ایمان به خدا، به درد مردم رسیدگی شود. دوستان در دولت بسیار به این فرصت و وظیفه توجه دارند، حالا که کار دست مؤمنان هست و در رأی دولت هم یکی از مؤمنان وجود دارد، همت و توجه بیش از حد به بحث معیشت مردم و طعام مسکین بحث بسیار مهمی است.

به گزارش آستان، آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی(س)، گفت: در تقابل بین خیر و شرّ در قرآن نهادی به نام بهشت و نهادی به نام جهنم تصویر شده است. بهشت با زیبایی‌های بسیار در قرآن مانند یک کارت پستال برای مؤمنین ترسیم می‌شود و در مقابل تصویری که صادر می‌کند از گروهی است که سرهای آنها پایین است و شرمنده هستند. کسی که نامه اعمالش را به دست چپش می‌دهند، می‌گوید هیچ مال و قدرت به درد من نخورد.

یادگار امام در خصوص خوب و بد از نگاه قرآن، تصریح کرد: در سوره فجر وقتی دوباره این دوگانه انسان را تصویر می‌کند، می‌فرماید وقتی خداوند گروهی را نعمت می‌دهد و اکرام می‌کند، انسان خوشحال می‌شود و می‌گوید خدا من را اکرام می‌کند و اما وقتی رزقش کم شد، می‌گوید خدا به من اهانت کرده است. بعد می‌فرماید این طوری نیست؛ نه تنها اکرام مساکین نمی‌کنند، بلکه تشویق به اکرام هم نمی‌کنند و فرهنگ اکرام و پاسداشت از محرومین را در جامعه برقرار نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تقابل بین خیر و شرّ در قرآن به «ایمان» و «داشتن درد مردم» بر می‌گردد، افزود: مهم این است که در کنار ایمان به خدا، به درد مردم رسیدگی شود. دوستان در دولت بسیار به این فرصت و وظیفه توجه دارند، حالا که کار دست مؤمنان هست و در رأی دولت هم یکی از مؤمنان وجود دارد، همت و توجه بیش از حد به بحث معیشت مردم و طعام مسکین بحث بسیار مهمی است.

آیت الله سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه «وای به حال کسی که ظلم کند»، اظهار داشت: امروز نماد ظلم در جامعه ما رژیم منحوس صهیونیستی است. واقعا ملاک انسانیت در جهان تبدیل شده به اینکه ما ببینیم افراد نسبت به این رژیم و این غده سرطانی چگونه موضع می‌گیرند. البته کشته شدن هیچ کسی در دنیا مطلوب کسی نیست؛ در کشته شدن سه نفر آمریکایی دنیا باید به عزا بنشیند و 26 هزار نفر جلوی چشم دنیا در غزه پاره پاره شدند، تبدیل به حقی می‌شود و بقیه هم سکوت می‌کنند؛ و این روزگار ما است.

وی ادامه داد: امروز هر مسأله‌ای که بخواهد داستان رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرد و مسأله دیگری را جانشین توجه به غزه کند، یک انحراف است. هیچ چیزی در ذهن جامعه جهانی نباید بتواند جای این جنایت عجیب و به تعبیری «نسل‌کشی» را بگیرد؛ که ان شاء الله در دادگاه بین‌المللی ثابت شود و مقدماتش فراهم شده است. خطوط دیگری که ولو در قالب‌های دیگری شکل می‌گیرند، انحراف از این مسأله مهم است.

یادگار امام با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های مهم ظلم رژیم ستمشاهی بوده، گفت: اصل انقلاب برای تقابل با این ستم بوده که حقوق را پاس نمی‌داشتند. البته «ایمان به خدا» هم نداشتند؛ یعنی نه ایمان به خدا داشتند و نه از عدالت بهره‌ای برده بودند. اگر ملت ایران 45 سال قبل این کار مهم را کرد، وجدان عمومی بر این بود که رژیم بر سر کار کمترین بهره‌ای از عدالت و انسانیت ندارد.


 رئیسی: احساس جامعه ما و مردم‌ دنیا این است که امام همچنان حیات دارد

رژیم جعلی اسرائیل نابود شدنی است و نابودی آن نزدیک و نزدیک تر می شود؛ این یعنی میراث امام، امام بود که پرچم موضوع فلسطین و آزادی قدس را برافراشت

سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق دولت‌ با آرمان‌های امام خمینی(س) در حرم امام: احساس جامعه ما و مردم‌ دنیا این است که امام همچنان حیات دارد. امروز میراث امام زنده است و روز به روز جلوه اش بیشتر می‌شود.

 امام آموخت که باید اخلاص داشت و برای‌ خدا حرکت‌ کرد. امام خداباور و مردم باور بود.

نفرتی که امروز نسبت به رژیم صهیونیستی و استکبار وجود دارد، در جهان‌ سابقه ندارد.

توجه‌ به محرومین و مظلومین آموخته‌های امام است‌.

تأکید رهبری به دولتمردان این است که باید میراث و اهداف امام حفظ شود.

امام‌ به ما آموخت هم می‌توان به مبانی معتقد بود و هم کشور را پیشرفته قرار داد و جلوه‌هایی از پیشرفت را در کشور می‌بینیم و جوانان‌ کاره‌ای باشکوهی انجام‌ داده‌اند.

 رئیسی: توجه‌ به جمهوریت و رأی مردم‌ بسیار مهم است

سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق دولت‌ با آرمان‌های امام خمینی(س) در حرم امام: انتخابات یکی از جلوه‌های میزان رأی ملت‌ است‌ که امام به ما آموخت و پایه‌های آن را گذاشت.

امام‌ به ما آموخت هم می‌توان به مبانی معتقد بود و هم کشور را پیشرفته قرار داد و جلوه‌هایی از پیشرفت را در کشور می‌بینیم و جوانان‌ کاره‌ای باشکوهی انجام‌ داده‌اند.

همواره‌ توجه‌ داشتن به مردم راهی است‌ که امام‌ به ما آموخت ؛ هرجایی هم که مردم‌ حضور داشته‌اند گره‌های بزرگ باز شده‌ است.

مردم‌ تلاش‌ کردند و دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتند.

امروز در سراسر جهان جلوه‌هایش پیدا شده‌ که فرهنگی به نام دین پیدا شده‌ که‌ می‌تواند راهگشای مشکلات باشد.

آنچه رهبری امروز به‌ آن‌ تأکید دارند همان خط و راه امام است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین