Friday 03 May 2024| ۲۰: ۴۹ - جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
رییس صداوسیما: نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب و اداره کشور از بدیهیات آموزه‌های امام راحل است

به گزارش آستان، پیمان جبلی نیز در این مراسم گفت: ما به عنوان رسانه ملی جمهوری اسلامی، اگر در صدد درس‌آموزی، یادآوری و تجدید پیمان با امام خمینی(س) باشیم، لازم است به چند کلیدواژه توجه کنیم و آن را چراغ راه خودمان قرار بدهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: امام راحل و معمار انقلاب اسلامی در قیاس با سایر رهبران و تاریخ‌سازانی که در طول تاریخ ظهور کردند، دو ویژگی برجسته و درخشان نشان دادند که یکی «عقلانیت» و دیگری «خلاقیت» بود؛ خلاقیت در بن‌بست‌شکنی، ارائه طریق، افق‌گشایی و استفاده از همه ابزارها و گزینه‌های اداره جامعه انقلابی و عقلانیت در واقع‌بینی، واقع‌گرایی، توجه به تجربه‌ها.

وی تأکید کرد: در طول سال‌ها، دهه ها و بلکه صدها سال، ما ملت‌ها در کشورهای تحت سلطه تحت تسلط تبلیغات گوش خراش غرب و غرب زده‌ها بودیم برای اینکه جامعه غرب بر فرهنگ‌ها غلبه پیدا کند و جامعه مطلوب و ایده‌آل شمرده شود و در این مسیر غرب‌زده‌ها از هیچ اقدامی برای تغییر در افکار، باورها و نگرش‌ها فروگذار نکردند. حتی فقط به اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای، به ویژه در 100 سال اخیر، اکتفا نکردند و به اقدامات سخت هم روی آوردند برای اینکه گفتمان، تفکر و سبک زندگی ملت‌های جهان را به آرمان‌ها و مطلوب نزدیک کنند.

جبلی یادآور شد: امام راحل با عقلانیت و استدلال و با تکیه بر تجربه‌های دوران معاصر و تاریخ معاصر این تصور، نگاه و نگرش که آنچه خیر و صلاح است در سبک و زندگی غربی است را زیر و رو کردند. حضرت امام با اتکاء به تجربه طولانی انقلاب‌های جهان، آنچه که در تاریخ معاصر کشور ما رخ داده بود و با تکیه بر عقل و منطق و خرد، گفتمان انقلاب اسلامی را شکل دادند؛ و این منش، سیره و روش حضرت امام در به میدان آوردن مردم، تبدیل مردم به عنصر موجده انقلاب و نظام و در میدان نگه داشتن مردم تا امروز حفظ و با نگه داشتن مردم در صحنه، قوام انقلاب تضمین شده است.

وی با تأکید بر اینکه نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب و اداره کشور از بدیهیات آموزه‌های امام است، اظهار داشت: آنچه ما به عنوان ادبیات ملموس به ارث رسیده از حضرت امام می‌توانیم اشاره کنیم، تعابیری است که در ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامی جا افتاد. «شیطان بزرگ»، «روز قدس»، «دفاع مقدس» و «جهاد سازندگی» در فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی جا افتاد و خلاقیت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام را نشان می‌داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین