Tuesday 30 April 2024| ۰۱: ۳۷ - سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
هشدار امام درباره سکوت کشورهای اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی

امام خمینی در پیامی خطاب به مسلمانان جهان و زائران بیت الله الحرام در شهریور ماه سال 1361 بر نقشه امریکا که به دست خبیث رژیم صهیونیستی در حال اجراست هشدار دادند.

به گزارش آستان، در بیست و نهم شهریور ماه سال 61 و در آستانه عید سعید قربان امام خمینی (س) در پیامی خطاب به مسلمانان جهان و زائران بیت الله الحرام مسلمانان به بیان مصائب مسلمانان و فاجعه توسعه سیاست های سازشکارانه سران عرب با رژیم اشغالگر قدس پرداخته و تاکید کرده اند:

"مسلمانان باید بدانند که پس از انقلاب اسلامی و توجه به قدرت‌‎ ‎‌خارق العادۀ اسلام، توطئه ها و نقشه های امریکا از ایجاد تفرقه بین‌‎ ‎‌برادران اهل سنت و تشیع و هجوم به ایران که مرکز ثقل نهضت‌ ‎‌اسلامی است تا نقشۀ عمیق و گستردۀ هجوم به لبنان و آن جنایات‌‎ ‎‌عظیم، همه و همه برای اسلام زدایی و تضعیف این قدرت الهی‌‎ ‎‌است. باید بدانند نقشۀ امریکا که به دست خبیث اسرائیل در‌‎ ‎‌جریان است، به بیروت و لبنان خلاصه نمی شود؛ که اسلام در همه‌‎ ‎‌جا، در کشورهای اسلامی، خصوصاً منطقۀ خلیج فارس و حجاز‌‎ ‎‌مرکز وحی الهی، هدف است. هدف اول آن است که حکام منطقه‌‎ ‎‌گوش و چشم بسته در فرمان امریکا و از آن دردناک تر اسرائیل‌‎ ‎‌باشند، و ننگ هر تحقیر و نوکری را بپذیرند. در چنین جو و فاجعۀ‌‎ ‎‌عظیمی، ملت های اسلامی نباید بی تفاوت باشند و از هیچ کوشش‌‎ ‎‌در راه حفظ اسلام و کشورهای اسلامی نباید دریغ کنند. چه‌‎ ‎‌دردناک و مصیبت بار است که در جوار مسلمانان و دولت های به‌‎ ‎‌اصطلاح اسلامی، اسرائیل غاصب اینچنین جسورانه و فاتحانه به‌‎ ‎‌مردم مظلوم لبنان، به خواهران و برادران عزیز بیروتی تجاوز کند،‌‎ ‎‌و به جای آنکه دولت های کشورهای اسلامی به دفاع که یک فریضۀ‌‎ ‎‌الهی و انسانی است برخیزند، اینچنین نرمش نشان دهند؛ بلکه‌‎ ‎‌برای مقصد شوم امریکا و اسرائیل به فعالیت برخیزند، و به جای‌‎ ‎‌اسرائیل ستم پیشه، ایران اسلامی و اسلام را در ایران هدف و تمام‌‎ ‎‌هدف قرار دهند.‌

 
‌‌  آیا اگر امروز توانستند عذرهایی برای سکوت بلکه کمک به‌‎ ‎‌مقاصد شوم این جنایتکار و اربابش بتراشند، تاریخ را هم‌‎ ‎‌می توانند به انحراف کشند؟ آیا ملت های آزاد را هم می توانند فریب‌‎ ‎‌دهند؟ و آیا خداوند منتقم را هم با عذرهای غیر موجه خود‌‎ ‎‌می توانند قانع کنند؟ و آیا اینطور که اینان اسلام بزرگ را به ملعبه و‌‎ ‎‌بازی گرفته اند، گناه بزرگشان بخشودنی است؟ و آیا از عهدۀ‌‎ ‎‌جواب برای خون های زنان و مردان و کودکان بیگناه بیروت بر‌ ‌‌می آیند؟"

صحیفه امام؛ ج 16، ص 513-514

 

‌‌ ‌
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین