Tuesday 25 June 2024| ۱۰: ۳۲ - سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
طحان نظیف: آنچه من در کلام امام خمینی(س) دیدم این است که شورای نگهبان بر مدار قانون پیش برود و ملاحظه هیچ شخص و سلیقه‌ای را نداشته باشد


هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر همه نهادها و دستگاه‌های اساسی کشور قانون را مبنا قرار بدهند و در راستای وظایف قانونی خودشان عمل کنند، پا فراتر یا قبل‌تر از قانون نگذارند، به نظرم همه چیز بر مدار قانون پیش خواهد رفت و ان شاء الله مردم هم رضایت بیشتری خواهند داشت.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بیانات امام خمینی(س) در مورد شورای نگهبان، گفت: ما قانون را می‌نویسیم که بر مبنای آن عمل کنیم و سلایق شخصی‌مان را دخیل نکنیم. لذا آنچه من در کلام امام دیدم این است که بالأخره شورای نگهبان بر مدار قانون پیش برود و با در نظر گرفتن خدا، ملاحظه هیچ شخص و سلیقه‌ای را نداشته باشد. فکر می‌کنم این طوری رضایت همه حاصل خواهد شد.

هادی طحان نظیف در خصوص مهمترین میراث امام خمینی(س)، اظهار داشت: حضرت امام بارها در مورد شورای نگهبان بیاناتی را داشتند و انصافا بیانات مهم و دقیقی هم هست. من یک وقت‌ها اینها را مرور می‌کنم و مثلا یک مورد هست که می‌فرمایند ملاحظه هیچ‌کس جز خدا را نداشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: واقعیت این است که اگر همه نهادها و دستگاه‌های اساسی کشور قانون را مبنا قرار بدهند و در راستای وظایف قانونی خودشان عمل کنند، پا فراتر یا قبل‌تر از قانون نگذارند، به نظرم همه چیز بر مدار قانون پیش خواهد رفت و ان شاء الله مردم هم رضایت بیشتری خواهند داشت.

وی تأکید کرد: ما قانون را می‌نویسیم که بر مبنای آن عمل کنیم و سلایق شخصی‌مان را دخیل نکنیم. لذا آنچه من در کلام امام دیدم این است که بالأخره شورای نگهبان بر مدار قانون پیش برود و با در نظر گرفتن خدا، ملاحظه هیچ شخص و سلیقه‌ای را نداشته باشد. فکر می‌کنم این طوری رضایت همه حاصل خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین