Sunday 19 May 2024| ۱۰: ۴۵ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه:
«عدم همراهی لاریجانی با اصول‌گرایان به گونه‌ای است که ذهن مخاطب را به این نتیجه می‌رساند که رئیس مجلس، خروجی انفعالی از دایره فعالیت‌های انتخاباتی اصول‌گرایان داشت و قهر کرد که این قضیه آسیبی جدی به تحرکات انتخاباتی اصول‌گرایان وارد می‌‌کند.»
یک نماینده اصولگرای پیشین مجلس، با تحلیل فضای انتخاباتی فعلی کشور، ابراز عقیده کرد که جریان اصول‌گرایی باز هم در رسیدن به اتحاد ناکام مانده است در حالی که اعضای این جریان می‌توانستند با مدیریت و انسجام بهتری به انتخابات مجلس ورود کنند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با «آستان» اظهار کرد: فضای انتخاباتی این روزهای کشور نشان می‌دهد که جریان اصول‌گرایی مانند چند انتخابات گذشته، باز هم در رسیدن به اتحاد ناکام ماند تا نتواند شانس برنده‌شدن خود را افزایش دهد. این وضعیت، در شرایطی به‌وجود‌آمده که آنها می‌توانستند با مدیریت صحیح با انسجام بیشتری به انتخابات مجلس ورود کنند، آن هم در دوره‌ای که جریان اصلاح‌طلب برخلاف ادوار هفتم تا نهم، با‌وجود شرایط ویژه‌ای که دارند، حضوری نسبتاً جدی را نوید داده‌اند.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که جبهه اصول‌گرایی نتواند اکثریتش را در صحن بهارستان برای چهارمین دوره متوالی تمدید کند، چراکه لیست معرفی‌شده از سوی ائتلاف اصول‌گرایی نشانگر نوعی چندپارگی است. همچنین باید به حضور تعدادی از چهره‌های تندرو اشاره کرد که به‌طور طبیعی موجب می‌شود تا مردم ذهنیتی منفی به کل لیست داشته باشند که این امر موجب کاهش اقبال عمومی را فراهم می‌کند و در نهایت به ضررشان تمام خواهد شد، چون افکار عمومی بسیاری از مشکلات را نتیجه رفتارهای غلط این گروه می‌دانند.

فلاحت‌پیشه درباره وضعیت علی لاریجانی نیز گفت: درباره علی لاریجانی هم باید گفت شکل عدم همراهی‌اش با اصول‌گرایان به گونه‌ای است که ذهن مخاطب را به این نتیجه می‌رساند که رئیس مجلس، خروجی انفعالی از دایره فعالیت‌های انتخاباتی اصول‌گرایان داشت و قهر کرد که این قضیه آسیبی جدی به تحرکات انتخاباتی اصول‌گرایان وارد می‌‌کند. به‌هرحال لاریجانی به عنوان یکی از شاخص‌های جریان راست قدرت تأثیرگذاری غیر‌قابل انکاری دارد و دقیقا به همین دلیل عدم حضورش در چارچوب تحرکات انتخاباتی اصول‌گرایان به یکی از مسائل مهم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جریان اصول‌گرایی در سال‌های اخیر با بحران ریش‌سفیدی مواجه است و به‌همین‌دلیل اتحاد به هدفی محال برای این طیف بدل شده که باید هرچه زودتر برای این مشکل، تدبیری اندیشیده شود تا بیش‌ازاین آسیب نبینند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: