Monday 06 May 2024| ۱۰: ۲۴ - دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
یک نامزد انتخابات مجلس گفت که مردم باید با «شناخت» به کاندیداها رأی دهند و در صورتی که نتوانستند کسی را بشناسند، آنوقت به لیستی که مورد تأیید افراد شناخته‌شده قرار دارد رأی بدهند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود فهرست‌های مختلف انتخاباتی، گفت:مردم باید فکرکنند و بشناسند و رأی دهند و این مسأله شرط اول است؛ یعنی مردم باآگاهی به لیست‌ها رأی دهند.

حسین شیخ الاسلام در گفت‌وگو با «آستان» ابراز عقیده کرد: فرمایش مقام معظم رهبری، هم توسط اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان در حال تحریف است، زیرا هرکدامشان می‌خواهند مردم بصورت فهرستی رأی دهند و جا برای طرف مقابل نگذارند و این قسمت فرمایش رهبری را که فرمودند نخست باید فکر و تحقیق و شناسایی کرد را مورد توجه قرار نمی‌دهند. اگر این کارها را انجام دادند یعنی هم تحقیق کردند و هم فکر کردند و نتوانستند به درستی افراد را بشناسند، آن موقع باید به فهرستی رأی دهند که کسانی که پشت آن فهرست هستند شناخته‌شده باشند.

نامزد لیست صدای ملت با تاکید بر اینکه "مردم باید با شناخت رأی دهند"، اظهار کرد: اصل این نیست که مردم فهرست را جلویشان بگذارند و رأی دهند که مورد سوءاستفاده هم قرار گیرند؛ بلکه اصل این است که افراد با شناخت به نامزدهای اصلح رأی دهند.

وی با بیان اینکه "هیچ‌کدام از لیست‌ها پاسخگوی کل نظرات اشخاص نیست"، افزود: برخی افراد در ملاقات با ما این مطلب را بیان می‌کنند که هیچ‌کدام از این لیست‌ها کامل نیست و برای انتخاب حداقل 30 نفر تهران باید هر سه لیست اصلاح‌طلبان، صدای ملت و اصولگرایان را جلویشان بگذارند و انتخاب کنند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه "در هر کدام از این سه لیست، افراد بی‌نامی وجود دارند که مردم هیچ شناختی از آنها ندارند"، گفت: طبیعی است که ازاین افراد بی‌نام در این لیست‌ها هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد و مردم به آنها گرچه در لیست مشهوری هم باشند، رأی نمی‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین