Sunday 19 May 2024| ۲۱: ۳۱ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
دعوت سید حسن خمینی برای حضور «مسئولانه» مردم در انتخابات
در انتهای همین هفته یک انتخابات مهم را داریم؛ انتخابات و رأی دادن هم یک وظیفه وهم یک حق است. واقعیت این است اگر ما امروزِ جامعه خودمان را به غفلت بگذرانیم نسل آینده را دهها پله عقب برده ایم.
ما وظیفه داریم خودمان شرکت کنیم و همه را تشویق کنیم(که در انتخابات شرکت کنند)؛ آن مقدار که شما وظیفه دارید هم اینکه از آنها بخواهید(شرکت کنند). آنها را مُجاب کنید که راه درست ایفای وظیفه نسبت به گذشتگان و امروزیان و فرداییان شرکت مسؤلانه در این امر مهم است.
 به گزارش آستان، اعتماد به باور و فهم مردم و اعتماد به اینکه آنها گول نمی خورند، گمراه نمی شوند، فریب نمی خورند و حقیقت بالاخره منکشف می شود، هم آرامش بخش است و هم امید زا است و هم یک امر حقیقی است.
در پای صندوق های رأی این حق رأی را که یکی از مواریث به جا مانده از ارزش های بنیادین وآرمان های انقلاب است پاسداری کنید.
 البته حق شخصی را هر کسی می تواند ببخشد؛ خیلی هم خوب است اما شرطش این است که تلقی جامعه و دیگران این نشود که اصل این حق فراموش شود؛ خیلی وقت ها چشم بستن شما بر حق شخصی تان، دیگران را، آن کسی که حق را خورده جَری می کند که بیاید و نسبت به غیر هم چنین کاری را کند. 
ممکن است ما مظلوم واقع شویم ولی نباید ظلم را توجیه کرد. ظلم را نباید به هیچ عنوان پذیرفت و باور کرد. باید همواره به این متنبه بود که ظلم، ظلم است؛ اِشکال، اشکال است و غلط، غلط است ولو اینکه با هزار حرف مطلّا نوشته شود، ولو(اینکه) با هر بزک و هر زیور آلاتی تزئین شود.
گذشتن از حق شخصی جایی که منجر به این شود که دیگران اصل حق شما را منکر شوند این کرامت نیست این بزرگواری نیست این انظلام است و انظلام گناه است. 
یک نکته خیلی خوب و درس خوب را از امام یاد بگیرید (و آن اینکه) به باور مردم اعتماد داشته باشید. مطمئن باشید هیچ کسی نمی تواند همه مردم را برای همیشه فریب دهد؛ شما کار درست انجام دهید مردم می فهمند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین