Sunday 19 May 2024| ۱۶: ۰۶ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
علي لاريجاني در ستاد انتخابات كشور، گردش نخبگان در كشور را امر مباركي دانست و تلويحا از تغيير بوحود آمده در تركيب مجلس دهم استقبال كرد. اين گردش قطعا با وجود اعضای جبهه پايداري كه در مجلس نهم و فراتر از آن در هر محفلي وي را به باد انتقادات تند مي‌گرفتند براي لاريجاني شيرين‌تر خواهد بود.

گردش نيروها در صحن بهارستان با استقبال علی لاريجاني به نفع رياست وي پيش مي‌رود.

در حالي علي لاريجاني روز گذشته در ستاد انتخابات كشور حضور يافت كه عده‌اي بر اين موضوع تاكيد داشتند كه او از نتايج انتخابات قم به شدت عصباني و ناراحت است. وي با وجود تمامي اين حرف و حديث‌ها دیروز در ستاد انتخابات حضور يافت و با حضور در جمع خبرنگاران به تك تك سؤالات خبرنگاران نيز پاسخ گفت.

عده‌اي كسب راي دوم شهر قم را براي علي لاريجاني يك شكست سياسي، آن هم از حريفاني كه زياد قدرتمند نبودند، مي‌دانند و حتي به این امر تاكيد دارند كه لاريجاني بدون اصولگرايان قوي در مجلس از رياست مجلس جا مي‌ماند. روحيه لاريجاني در روز گذشته امر ديگري را نشان مي‌داد و آن موضوع اين بود كه شايد وي از نتيجه انتخابات در حوزه انتخابيه‌اش تا حدوي تحت تأثير قرار گرفته باشد اما نه اين موضوع و نه ساير حواشي كه در مورد رياست حريف اصلاح‌طلبش براي رياست مطرح است، باعث نشد كه وي حتي حس و طعم شكست داشته باشد. البته شايد علي لاريجاني از آن دست سياستمداراني است كه در عرصه سياسي از اين دست شكست‌ها چشیده است و نمونه آن هم قبل از رياست مجلس حوادثي بود كه براي وي در شوراي عالي امنيت ملي و دبيري اين شورا از سوي دولت وقت اتفاق افتاد.

علي لاريجاني در ستاد انتخابات كشور، گردش نخبگان در كشور را امر مباركي دانست و تلويحا از تغيير بوحود آمده در تركيب مجلس دهم استقبال كرد. اين گردش قطعا با وجود اعضای جبهه پايداري كه در مجلس نهم و فراتر از آن در هر محفلي وي را به باد انتقادات تند مي‌گرفتند براي لاريجاني شيرين‌تر خواهد بود. اين گردش نيروها در حالي در مجلس دهم صورت مي‌گيرد كه علي لاريجاني در ابتداي تشكيل ائتلاف اصولگرايان تمايلي براي حضور در اين ائتلاف از خود نشان نداد و خود را مستقل وارد كارزار انتخابات كرد و علت اين جدايي توسط نزديكان وي حضور مؤثر اعضا جبهه پايداري عنوان شد.

گردش نيروها در حالي در مجلس دهم صورت مي‌گيرد كه بسياري از هم‌طيفان آقاي لاريجاني كه بسيار نيز به وي نزديك هستند گردش ١٨٠ درجه‌اي را قبل از انتخابات با پيوستن به فهرست اصلاح‌طلبان داشته‌اند و قطعا با وجود اين آقايان در طيف اصلاح‌طلبان شايد تا حدودي دغدغه‌هاي لاريجاني براي رياست مجلس دهم رفع شود و آنها با لابي بسيار قوي كه در بين نمايندگان مجلس نهم دارند و قدرت رايزني كه بين نمايندگان جديد پيدا مي‌كنند، مي‌توانند رياست لاريجاني را در مجلس دهم نيز حفظ كنند.

منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین