Tuesday 14 May 2024| ۲۲: ۳۰ - سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
رییس دانشگاه آزاد اسلامی:
مقام معظم رهبری بارها به مسئله تبدیل فرآیند علم به ثروت تاکید داشته اند. از این رو باید ظرفیت ها اجرایی شود و شرکت های دانش بنیان نیز در این راستا همگام با شبکه های آزمایشگاهی به نخبگان خدمات ارائه کند.
تبدیل علم به ثروت با شبکه آزمایشگاهی نخبگان


دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تصویب هئیت های پژوهشی مرکزی دانشگاه آزاد به خبرنگار شبکه مجازی "آستان" گفت:اخیرا هئیت های پژوهشی مرکزی دانشگاه آزاد را به تصویب رسانده ایم و شبکه ای ایجاد کرده ایم تا از نخبگان دانشگاه ها بهره مند شویم.از این رو نخبگان دانشگاه ها در هر جایی که باشند و به عنوان یک محقق ممتاز معرفی شوند آن دانشگاه باید به یک شبکه آزمایشگاهی مجهز شود و این نخبگان در این شبکه قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود:هدف اصلی مان این است که ارزش های علمی و تحقیقاتی و فرآیند تبدیل علم به ثروت از طریق این شبکه اقدام شود.لازم به ذکر است این شبکه مهم علمی نیز با همکاری "ساها" که یک شبکه و سامانه آزمایشگاهی است همکاری لازم را دارد و کمک می کند تا محققان بتوانند ایده ها و علم خود را تبدیل به محصول کنند.
وی بیان کرد:مقام معظم رهبری بارها بر این مسئله تاکید داشتند که فرآیند علم باید به ثروت تبدیل شود و برای این مسئله باید ظرفیت ها اجرایی شود.اگر بخواهیم تنها شعار چنین مسئله ای را بدهیم علم و ثروت بدون ظرفیت سازی ممکن نمی شود.
میرزاده در ادامه تصریح کرد:شبکه نخبگان برای آزمایشگاه ها محققان ممتاز و برتری را پرورش می دهد از این رو طراحی این طرح حائز اهمیت است و اخیرا در هئیت دولت امناء مرکزی این مسئله به تصویب رسید و ابلاغ شد.
رییس دانشگاه آزاد در پایان خاطر نشان کرد:توسعه شرکت های دانش بنیان در همین مجموعه نیز باید قرار گیرد تا همکاری گسترده تری با یکدیگر داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین