Monday 13 May 2024| ۰۷: ۲۰ - دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
الهه راستگو با آستان مطرح کرد:
مردم محوری مهمترین دستاورد انقلاب است و این موضوع باید همواره مورد توجه مسئولین قرار گیرد.حضور حماسی در صحنه های اجتماعی همواره موید صحت حرکت و تفکر و ایدئولوژی اساسی امام خمینی (س) بوده است.

به گزارش آستان،الهه راستگو رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با بیان اهمیت نقش سازمانهای مردم نهاد در عرصه های گوناگون گفت: اگرچه رهبری و مردم دو مولفه اساسی و انکار نشدنی در وقوع هر انقلاب بوده و اهمیت و نقش هیچ یک از این دو انکارشدنی نیست اما شاید نقش مردم در انقلاب اسلامی ایران را بتوان نمونه ای برجسته و بارزتر نسبت به دیگر حرکت های خود جوش انقلابی دانست.

 وی عنصر اصلی  این حرکت انقلابی را  نیروهای سازمان یافته ی تربیت شده حزبی و ‏نظامی که حضور مقتدرانه و در صحنه تمامی اقشار مردمی دانست و افزود: شاید به همین دلیل است که بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در سخنان خود همواره بر نقش مردم در پیروزی انقلاب و تدوام آن تاکید داشته اند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حضور حماسی در صحنه های اجتماعی همواره موید صحت حرکت و تفکر و ایدئولوژی اساسی  امام خمینی (س) بوده است تصریح کرد: اگرچه رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) نیز همواره مهمترین ویژگی انقلاب را تمام نشدن نقش مردم با پیروزی آن، ارزیابی کرده اما در نگاه کلی می توان اینگونه عنون کرد انقلاب مردمی شکست ناپذیرترین انقلابی است که حتی مفسران و تحليل‌گران سیاسی دیگر کشورها نیز هیچگاه نتوانسته اند بر صحت آن صحه بگذارند.

راستگو اظهار داشت: سرنگونی رژیم شاهنشاهی تنها به پشتوانه نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد نه یک شعار بلکه واقعیتی است که انقلاب مهمترین سند آن بوده و  بازتاب آن در قالب موج بیداری اسلامی در دیگر کشورها مهر تایید دیگری بر  تدبیر اصولی امام (س)است.
وی حفظ روحیه مقاومت، ایثارگری، فداکاری، شهادت‏ طلبی و معنویت را  لازمه حفظ و تداوم این انقلاب دانست و گفت: مسئولین نیز با  ارزش نهادن به آراء و اعتماد مردم و دوری از هرگونه ظاهر سازی، عوام فریبی و عمل به وظیفه و مسئولیت و  نه بیان شعار های آرمانی ضمن ارزش نهادن به آراء مردم تداوم بخش انقلابی بوده اند که حتی نامداران ترین تحلیلگران سیاسی نیرز هیچگاه نتوانستند چهره ای جز واقعیت آن را ترسیم کنند .

معاون اداری و اجرایی شورای شهر عنوان کرد:البته تحقق این مهم نیز جز با  ایمان به خودباوری و اعتقاد به نقش تعیین کننده مردم میسر نبوده و شاید به همین دلیل است که ضرورت تقویت و لزوم توجه به سازمانهای مردم نهاد بیش از پیش احساس می شود چراکه حضور تخصصی  و آگاهانه سمن ها باتوجه به بستر سازی های صورت پذیرفته تحکیم دستاوردها را بدنبال خواهد داشت.

راستگو  با تاکید براینکه برخورداری از مردم محوری به عنوان عنصر مهم و کلیدی دستیابی به اهداف، هر توطئه به رنگ وابستگی را خنثی و ماندگاری انقلاب را تثبیت خواهد کرد افزود: ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد نیز با توجه ویژه به این رکن کلیدی همواره درصدد حمایت از سمن ها و ایجاد بسترهای لازم جهت  بالفعل سازی و حضور مستمر  نیروهای مردمی در 15 کارگروه تخصصی بوده است.


وی خاطرنشان کرد: ظرفیت و پتانسیل های عظیمی که  امروز به عنوان بازوان قدرتمند مردمی ارتباط دولت و ملت مطرح اند بی شک ترسیم گر بخشی از این اقتدار بوده و صفحه جاودانه دیگری را در انقلاب پدیدار خواهند ساخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین