Sunday 28 April 2024| ۰۰: ۰۴ - يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی عنوان کرد:
مردی که ادعا می کرد مامور یکی از وزارتخانه های دولتی است و از این طریق به کلاهبرداری اقدام می کرد پس از انتشار تصویرش در جراید و رسانه ها شناسایی و دستگیر شد.



دستگیری مامور قلابی وزارتخانه دستگیر شد
به گزارش خبرنگار آستان،چندی قبل پیرمردی با مراجعه به کلانتری 105 سنایی اظهار کرد که توسط یکی از ماموران وزارتخانه مورد کلاهبرداری و اخاذی قرار گرفته است.
بعد از تشکیل پرونده اولیه در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با موضوع کلاهبرداری و جعل عناوین دولتی پرونده برای رسیدگی در اختیار این پایگاه قرار گرفت.
با توجه به اینکه مالباخته 15 میلیون تومان پول نقد را از این طریق از دست داده بود.تصاویر مالباخته و مامور قلابی وزارتخانه در شعبه بانک خجسته در خیابان مطهری توسط دوربین های مدار بسته ضبط شده بود و با راهنمایی مالباخته موفق به شناسایی تصویر مأمور قلابی شدند که بهمراه مالباخته وارد بانک شده و در ادامه مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد را از مالباخته گرفته و از بانک خارج شده است . 
در ادامه تحقیقات و با شکایت تعداد دیگری از شکات و مالباختگان که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند ، تصاویر بدست آمده از متهم مورد شناسایی قرار گرفت . 
با انتشار تصویر متهم در سطح جراید کثیرالانتشار و خبرگزاری ها ، تعدادی از شکات و مالباختگان با مراجعه به پلیس آگاهی عنوان کردند که توسط همین شخص و دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد تهدید قرار گرفتند . 
همزمان با شناسایی متهم توسط تعدادی از شکات ، تعدادی از شهروندان طی تماس های تلفنی عنوان کردند که متهم را می شناسند ؛ با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از تماس های تلفنی ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت متهم بنام قربان . م ( 42 ساله ) در شهرستان کرج – منطقه نظرآباد شدند .
دستگیری مامور قلابی وزارتخانه دستگیر شد
با حضور کارآگاهان در محل سکونت متهم در منطقه نظرآباد ، ضمن شناسایی دقیق مخفیگاه متهم و در تحقیقات پلیسی از اهالی محل مشخص شد که متهم در یک ویلای چند صد متری بسیار شیک و مجلل زندگی می کند به گونه ای که بنا بر اظهارات اهالی ، شیک ترین و زیباترین ویلای منطقه متعلق به متهم می باشد .
با شناسایی دقیق مخفیگاه متهم ، کارآگاهان پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج اعزام و متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند ؛ در زمان دستگیری مشخص شد که متهم محل سکونت خود را به جدیدترین نوع دوربین های مداربسته و همچنین درهای ضد سرقت تجهیز کرده بگونه ای که متهم می توانست از فاصله چند صد متری محل سکونتش تمامی رفت و آمدهای محل را تحت نظر داشته باشد . 
با توجه به شناسایی تعداد دیگری از شکات و حساسیت ایجاد شده نزد شهروندان محترم و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و رسیدگی دقیق به پرونده ، متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ و مقام محترم قضایی دادسرای ویژه سرقت قرار گرفته است .  
سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان و همچنین اعتراف صریح متهم به انجام سرقت های مشابه ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم دادسرای ناحیه 34 تهران بار دیگر صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و تاکنون اقدامی جهت پیگیری شکایت خود نداشته اند دعوت می شود تا به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: