Wednesday 08 May 2024| ۰۷: ۱۶ - چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
معاون اداری، مالی وزارت علوم خبر داد:
وزارت علوم در نظر دارد بخشی از برنامه‌ی توسعه‌ی دانشگاه‌ها را در جوار حرم مطهر امام خمینی(س) و در شهر آفتاب داشته باشد و در این زمینه مذاکراتی نیز انجام شده و بازدیدی از شهر آفتاب داشتیم، چنانچه فرصتی فراهم شود، بخشی از مراکز پژوهشی و توسعه‌ی دانشگاه‌ها در این منطقه صورت می‌گیرد.
به گزارش آستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی(س) ،محمد حسین امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم اظهار کرد: وزارت علوم در نظر دارد بخشی از برنامه‌ی توسعه‌ی دانشگاه‌ها را در جوار حرم مطهر امام خمینی(س) و در شهر آفتاب داشته باشد و در این زمینه مذاکراتی نیز انجام شده و بازدیدی از شهر آفتاب داشتیم، چنانچه فرصتی فراهم شود، بخشی از مراکز پژوهشی و توسعه‌ی دانشگاه‌ها در این منطقه صورت می‌گیرد.
معاون اداری، مالی وزارت علوم با اشاره به این مطلب که توسعه‌ی آموزش عالی در مرکز شهر تهران امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: امروز اگر در تهران این امکان وجود ندارد پس باید این توسعه در بیرون از شهر باشد و با توجه به اینکه شهر آفتاب، شهری فرهنگی، مذهبی دیده شده که در حریم حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به دلیل معنویتی که در این فضا حاکم است، می‌تواند به جنبه‌های علمی دانشگاه‌ها کمک  کند.
امید تصریح کرد: ما امیدواریم در شهر آفتاب به نتیجه‌های مثبتی برسیم، پیش‌بینی‌هایی برای آموزش عالی صورت گرفته است و تاکنون نیز بخشی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه شاهد و یادگار امام در این محیط مستقر شده‌اند که توسعه‌ی دیگر دانشگاه‌ها را نیز مدنظر داریم.
رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم با اشاره به این مطلب که در وزارت علوم، در رابطه با اشاعه‌ی افکار و اندیشه‌های امام راحل بسیار فعالیت شده است، تشریح کرد: در حوزه‌ی علوم انسانی و درمورد اندیشه‌های امام خمینی(س) پایان‌نامه‌های متعددی را دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری کار کردند و موسساتی هم به این نام و به این منظور شکل گرفته است، در دانشگاه‌ها نیز موسساتی داریم که کار اصلی آنها تحقیق در خصوص آثار و اندیشه‌های امام است.
وی تاکید کرد: جو دوران پس از انقلاب اینگونه بود که به دلیل علاقه ی وافری که دانشگاهیان به امام خمینی(س) داشتند و متقابلا به دلیل حمایت گسترده‌ای که ایشان در زمان حیات پربرکتشان از آنها انجام می‌دادند، بسیار فعال و پویا بودند، چنانچه من در خاطرم هست که آن زمان دانشجو بودم، امام خمینی(س) بعد از موضوع جنگ که آن زمان در صدر سیاست ایشان بود به دانشگاه توجه می‌کردند و این علاقه ی دوطرفه در آن زمان حاکم بود.
امید ادامه داد: بسیاری از اساتید و محققان امروز، از شیفتگان و علاقه مندان دیروز امام بودند و این راه ادامه پیدا کرده و منسجم خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین