Thursday 16 May 2024| ۰۱: ۰۶ - پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
قضات و مسئولین قضایی استان حداقل ماهی یکبار باید از زندان ها بازدید کرده و مسائل و مشکلات زندانیان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.


کاهش جرائم کیفری با بهره مندی از قانون جدید
به گزارش خبرنگار آستان، دکتر هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه شورای قضایی در اداره کل زندان ها گفت: استفاده از ظرفیت های قانونی به جای مجازات زندان  یکی از اولویت های دادگستری است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد:کاهش جمعیت کیفری قابل تقدیر و تشکر است خوشبختانه آمارهای موجود حاکی از آن است که تا کنون جمعیت کیفری کاهش بسزایی داشته است.اما هنوز تا رسیدن به هدف اصلی و ایده آل ها فاصله وجود دارد.
دکتر هاشمیان تصریح کرد:باد از ظرفیت های بالقوه قانون جدید برای تحقق کاهش جمعیت کیفری بهره مند شد.

وی در ادامه به مسئولان قضایی استان تاکید کرد:قضات و مسئولین قضایی استان حداقل ماهی یکبار باید از زندان ها بازدید کرده و مسائل و مشکلات  زندانیان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.
رئیس شورای قضایی استان در بحث امنیت جامعه بیان داشت: باید تلاش شود افرادی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند در زندان باشند و برای  زندانیان جرائم غیر عمد و سبک  از ظرفیت های قانون استفاده شود و تا جای ممکن از انتخاب گزینه زندان اجتناب شود.

 در ادامه این بحث محمود امینی مدیر کل زندانهای استان گلستان افزود: با تلاشی که  در سال جاری مسئولین قضایی و زندانها کشیده اند بر اساس رتبه بندی سازمان زندانهای کشور ، استان گلستان در بازدید قضات  رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: