Friday 26 April 2024| ۱۸: ۱۶ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
طلاب و روحانیون باید مراقب رفتار و کردار خویش باشند؛ چراکه مردم خوب و بد آنان را به دو سبد «شخصی» و «روحانیت» می‌ریزند.
حساسیت‌زدایی از دشمنان اسلام، یکی از راه‌های نفوذ است و اگر فردی این‌چنین وانمود کند که «آمریکای امروز، آن آمریکای سابق نیست،»، این شخص نفوذی بوده و باید با آن مقابله کرد// واقعیت این است که اعتدال ، محور می‌خواهد و ما محور اعتدال را ولایت می‌دانیم.
به گزارش آستان به نقل از خبرگزاری «حوزه»در اهواز، آیت الله سید احمد خاتمی، در نشست بصیرتی طلاب و اساتید مدرسه علمیه الغدیر اهواز، در پاسخ به سؤال یکی از طلاب، مبنی بر این که «با توجه به تبلیغات وسیع دشمن در عدم رأی دادن به سه شخصیت انقلابی و ارزشی مجلس خبرگان فعلی، و عملی شدن نقشه آنها و عدم رأی آوردن دو نفر از این نیروهای انقلابی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان هم فرمودند: (عدم وجود آنها خسارت است)، تحلیل شما از این رابطه چیست؟»، گفت: انگلیس فهرستی را اعلام کرده بود و از مردم می‌خواست که به افرادی نظیر «آیت‌الله جنتی»، «آیت‌الله یزدی»، «آیت‌الله مصباح»، «سید احمد علم الهدی»، «سید احمد خاتمی»، «مجتهد شبستری»، «صادق لاریجانی» و «سید محمود هاشمی شاهرودی» رأی ندهند، اما از این میان نفرات فقط دو نفر رأی نیاوردند و مابقی با تفاوت آمار بالایی نسبت به سایر رقبا، رأی آورده و توطئه دشمن را ناکام گذاشتند.
*مجلس پنجم انقلابی‌تر از مجلس چهارم خواهد بود
وی در ادامه بابیان این که نباید صرفاً نیمه‌خالی لیوان را نگاه کرد، افزود: مردم به دروغ‌های رسانه‌های بیگانه اعتماد نکردند و خوشبختانه درمجموع آمریکا و انگلیس ناکام ماند و إن شاءالله به فضل پروردگار خواهید دید که در 4 خرداد سال آینده، مجلسی انقلابی‌تر از گذشته تشکیل خواهد شد.
امام‌جمعه موقت تهران، با ابراز تأسف از نبودن دو شخصیت مطرح انقلابی یعنی آیات یزدی و مصباح در دور پنجم مجلس خبرگان رهبری، گفت: ما واقعاً تأسف می‌خوریم که این دو بزرگوار نتوانستند به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کنند، اما از این طرف هم دشمنان نیز موفق نشدند.
*نفوذ هیچ تابلویی ندارد
آیت‌الله خاتمی در رابطه با مسأله نفوذ نیز که دومین سؤال طلاب بود، بیان داشت: نفوذ همانی است که قرآن نامش را در آیه 56 سوره توبه «وَيَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنَّهُمْ لَمِنكُمْ وَمَا هُم مِّنكُمْ وَلَكِنَّهُمْ قَوْمٌ يَفْرَقُونَ»، نفاق گذاشته است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، بابیان این که 350 آیه در قرآن کریم درباره منافقین آورده شده، اظهار داشت: باید به این واقعیت که «نفوذ هیچ گونه تابلویی ندارد» پی ببریم.
*برخی می گویند «آمریکای امروز، آن آمریکای سابق نیست»!!!
وی با اشاره به راه‌های شناخت نفوذ، گفت: حساسیت‌زدایی از دشمنان اسلام، یکی از راه‌های نفوذ است، به‌گونه‌ای که اگر فردی این‌چنین وانمود کند که «آمریکای امروز، آن آمریکای سابق نیست»، این شخص نفوذی بوده و باید با آن مقابله کرد.
امام‌جمعه موقت تهران، در ادامه تصریح کرد: اگر تفکر پرده‌پوشی از اقدامات خصمانه دشمن، وارد بدنه نظام شد، با آغوش باز دشمن پذیرفته می‌شود و صدمات شدید به انقلاب وارد خواهد آمد.
آیت‌الله خاتمی، با اشاره به برخی سفرهای دو جانبه ایران و غرب، ابراز داشت: آنچه امروز مهم است و رهبر معظم انقلاب بارها بر روی آن تأکید داشته‌اند که «بخشی از نفوذ مسئولین هستند»، نشان می‌دهد که نفوذ در حال شکل‌گیری بوده و باید مراقب بود تا مبادا کشور دچار زیان شود.
*بد عهدی آمریکایی ها
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: تا امروز رفت‌وآمد با کشورهای غربی، برای ایران خیری نداشته و هرچه که گذشته، صرفاً روی کاغذ بوده و در عمل نتیجه به همراه نداشته است؛ و پیش‌بینی ما این است که دشمنان نظام اسلامی به قراردادها و تعهداتی که در برجام اعلام کرده‌اند، پایبند نخواهند بود.
وی، یکی از دلایل بدعهدی آمریکا را راه‌اندازی جنجال‌های اخیر در مسأله آزمایش موشکی عنوان کرد و افزود: آزمایش موشکی در قرارداد برجام، مطلقاً منطقه ممنوعه ایران نبوده و ممکن است در مصوبات شورای امنیت، مباحثی مطرح گردیده که برای ما الزامی نباشد! لیکن «وَ لَايَزَالُونَ يُقاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا»، دشمنان نظام همواره در جنگ با اصل انقلاب هستند.
*دشمنان با اصل نظام مشکل دارند
امام‌جمعه موقت تهران، افزود: دشمنان با اصل نظام اسلامی مشکل دارند و خواستار نابودی کامل نظام اسلامی هستند، پس حتی اگر مسأله آزمایش های موشکی نیز حل شود، بازهم به بهانه‌ای دیگر همچون نقض حقوق بشر از دیدگاه خودشان، ایران را تحریم مجدد می‌کنند.
آیت‌الله خاتمی، با اشاره به مسأله حقوق بشر از نگاه غرب، گفت: غربی ها قائل به تساوی حقوق زن و مرد هستند و بیان می‌کنند که در ایران اگر یک مرد می‌تواند با رعایت عدالت چهار زن اختیار کند، پس یک زن هم باید بتواند در یک‌زمان چهار شوهر داشته باشد!!! حال من از شما سؤال می‌کنم که آیا می‌توان با این حقوق بشر کنار آمد...!؟.
*مقاومت؛ راه اصلی غلبه بر مشکلات
وی بابیان این که راه اصلی غلبه بر مشکلات، مقاومت است، تصریح کرد: همان‌طوری که قاطعیت امام خمینی(ره) در نابودی نظام شاهنشاهی جواب داد، امروز هم قاطعیت در مبارزه با آمریکا و شعار "مرگ بر آمریکا" جواب می‌دهد و راه اصلی صرفاً مقاومت است.
*مرز اعتدال
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، به یکی دیگر از سؤالات طلاب در مورد جریان اعتدال این‌گونه پاسخ داد: واقعیت این است که اعتدال محور می‌خواهد و ما محور اعتدال را ولایت می‌دانیم.
امام‌جمعه موقت تهران، با اشاره به آیه «اِهدِنَا الصَّراطَ المُسْتَقِیمَ»، اذعان داشت: تنها ولایت‌فقیه راه مستقیم است و همان‌گونه‌ای که وقتی مقام معظم رهبری جریان فتنه را خط قرمز نظام می‌داند، اگر کسی خلاف آن عمل کند، از راه ولایت خارج شده است.
آیت‌الله خاتمی، با تأکید بر این که نباید از فتنه گران در پست‌های کلیدی استفاده کرد، معتدلان اصلی را همان پیروان محض ولایت‌فقیه خواند و بابیان این که فتنه گران سال 88 افراطی و تندرو بوده و هستند، تصریح کرد: ما معتقدیم که باید همه را با ولایت سنجید و هرکه با مقام معظم رهبری بود، معتدل است و هر که کمترین زاویه با ولایت پیدا کند، از مرز اعتدال بیرون رفته است.
*"خبرگان باید انقلابی باقی بماند" خیلی معنا دارد
وی، در پاسخ به آخرین پرسش یکی از طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، مبنی بر «در جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری که حضرت‌عالی نیز حضور داشتید، آیا نکات و یا مطلب محرمانه‌ای وجود دارد که برای این جمع طلبگی قابل استفاده باشد!؟»، اظهار داشت: آن صحبت مقام معظم رهبری که «خبرگان باید انقلابی باقی بماند» خیلی معنا داشت؛ چراکه کلمات بزرگان همیشه عمق دارد و باید به عمق این صحبت مقام معظم رهبری پی برد.
* حرف محرمانه و ناگفته‌ای نیست
آیت‌الله خاتمی، در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که عشق و علاقه اعضای مجلس چهارم خبرگان رهبری به ولایت‌فقیه، وصف‌ناشدنی است، گفت: حقیقتاً حرف محرمانه و ناگفته‌ای نیست، اما آنچه مایه مسرت و خوشحالی است، این بود که در آخرین دیدار اعضای خبرگان با مقام معظم رهبری، مسأله عشق اعضا به ولایت، همچون اولین جلسه اجلاسیه دوره چهارم با رهبر معظم انقلاب، وصف‌ناشدنی بود.
*ضرورت حفظ زی طلبگی
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون زی طلبگی گفت: طلاب و روحانیون باید مراقب رفتار و کردار خویش باشند؛ چراکه مردم خوب و بد آنان را به دو سبد «شخصی» و «روحانیت» می‌ریزند.
امام جمعه موقت تهران، در ادامه تصریح کرد: شما طلاب اگر خدایی ناکرده، مرتب فعل ناصوابی شوید، هم به پای شما نوشته می‌شود و هم به پای روحانیت و حوزه علمیه، پس  باید مراقب باشید.
آیت‌الله خاتمی، بابیان این که هرکسی نمی‌تواند وارد حوزه علمیه شود، اذعان داشت: به‌یقین عشق و علاقه ورود به حوزه را امام زمان(ع) و اهل‌بیت(ع) به دل‌های شما انداخته اند، پس قدر این نعمت بزرگ را بدانید و شکر خداوند را به‌جای آورید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: