Tuesday 19 March 2024| ۰۸: ۴۵ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶
یکی از مسائلی که امام خمینی(س) نسبت به آن تاکید داشتند و تذکر می دادند این بود که فرزندان مواظب اخلاق و سیرت شان باشند.تکبر و غرور نداشته باشند.


به گزارش آستان،خدیجه ثقفی که به قدس ایران شهرت دارد همسر مکرمه امام خمینی(س) بود. این بزرگ بانوی انقلاب اسلامی در بخشی از خاطرات خود ذکر است:حسن اخلاق و ایمان را از امام خمینی (س) فراگرفته است.همچنین دیانت قوی خود را تا پایان عمرش مدیون همسر بزرگوار خود بود.

در بخش دیگری از خاطرات وی آمده است:یکی از مسائلی که امام خمینی(س) نسبت به آن تاکید داشتند و تذکر می دادند این بود که فرزندان مواظب اخلاق و سیرت شان باشند.تکبر و غرور نداشته باشند.

از آنجا که این خانواده در ذهن مردم و ملت ایران خانواده ای شریف بودند همیشه امام خمینی به آنها تاکید می کرد در مقابل مردم نباید غرور داشته باشند و همسر بزرگوار امام خمینی زمانی که در قید حیات بودند گفته اند:" اصلاً يادمان نمي‌آيد که مسأله تکبر مطرح بوده باشد که خانواده امام (س) هستيم، دخترانم خودشان را بگيرند. "

مرحومه خدیجه ثقفی در بخش دیگری از خاطرات خود آورده است،امام خمینی(س) کم نصیحت می کردند و از 7 سالگی در تربیت دینی فرزندان دقت لازم را داشتند.به فرزندان توصیه می کردند از سن کم نماز بخوانند تا زمانی که وارد 9 سالگی شدند به نماز خواندن عادت کرده باشند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین