Tuesday 19 March 2024| ۱۳: ۰۷ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
بر اساس پژوهش ها و مطالعات انجام شده در ایران تقریبا 20 درصد مردم دچار نوعی نابسامانی روانی هستند که به درمان اساسی نیازمند بوده و این مسئله نسبت به همه جهان تقریبا یکسان است.
به گزارش آستان،دکتر فربد فدایی روانپزشک و مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این باره  گفت:اینکه 20 درصد مردم ایران مبتلا به نابسامانی روانی محتاج به درمان هستند بدین معناست که از هر 5 نفر یک فرد به مشکلات اعصاب و روان مبتلا است که نیاز به تشخیص و درمان دارد.

این روانپزشک در ادامه گفت:بخش عمده این نابسامانی های روانی را بیماری های خفیف روانی تشکیل می دهد و خود این افراد نیز از این مسئله رنج می برند.این افراد از بیماری خود تا حدودی مطلع هستند اما افراد دیگر به دلیل اینکه ظاهر این افراد را می بینند تصوری از بیماری روانی آنها ندارند.

وی با اشاره به بخش عمده دیگری از بیماری های روانی افراد افزود:بخش عمده ای از این مشکلات روانی نابسامانی های شخصیتی است.این افراد دیدگاه ها و رفتارهای غیر سازنده ای دارند و در برخورد با مسائل غیرانطباقی رفتار می کنند.

فدایی با بیان برخی شخصیت ها ادامه داد:شخصیت های گوشه گیر،بدگمان،بی ثبات،نمایشی،وابسته و شخصیت های ضداجتماعی نیز جزء این گروه به شمار می روند که علاوه بر خود برای خانواده و جامعه مشکلاتی را ایجاد می کنند.

مدیر گروه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه بیان داشت:بخشی از مردم به مشکلات روان تنی و حل نشده مبتلا هستند که از طریق اعصاب خودکار به برخی بیماری های جسمانی مبتلا می شوند.

دکتر فدایی در پایان خاطر نشان کرد:حدودا 120 بیماری در چارچوب نابسامانی های روان تنی قرار می گیرد که با مشارکت روانپزشک قابل درمان است.از سوی دیگر بیماران روان پریش در جامعه حدودا 3 درصد هستند که مشخصه اصلی آنها قطع ارتباط با واقعیت است .در کل می توان نتیجه گیری کرد حدودا 66 درصد این بیماران به راحتی درمان می شوند.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
1
سلام من خودم در حد جنون بالا اومدم فقط منتظر یه جرقه ام تا خودمو خلاص کنم دارم دیونه میشم من روانی شدم با خودم حرف میزنم توهم میبینم هی میشنوم یکی صدام میکنه و نهایتن خسته شدم دیگه نه حوصله کار کردن دارم نه زندگی کردن حدودا ده بار رفتم پیش روان پزشک جز دیازپامو فلوکستین پراپرانول چیز دیگه ای نمیدن خدا کنه معتاد نشم ممنون
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
خوب است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین