Saturday 20 April 2024| ۱۲: ۴۸ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای، گرایش راکتور واحد علوم و تحقیقات به عنوان داور چهارمین کنفرانس بین المللی "مهندسی قابلیت اطمینان" (IREC2016) انتخاب شد.

به گزارش آستان، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای، گرایش راکتور واحد علوم و تحقیقات به عنوان داور چهارمین کنفرانس بین المللی "مهندسی قابلیت اطمینان"  (IREC2016) انتخاب شد.

عارف الدین فراهانی دانش آموخته این واحد در ارتباط با این کنفرانس گفت: چهارمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت‌اطمینان، زمینه های   مدیریت ریسک، قابلیت‌اطمینان، ایمنی، تحلیل خرابی و موضوعات مربوط به آنها را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال 94 با خبرگان رهبری، افزود: در این دیدار ایشان بر نیازهای اساسی کشور که در صدر آنها نیاز به پیشرفت علمی کشور قراردارد تأکید ویژه ای داشته اند. این امر اهمیت این کنفرانس بین‌المللی را که به صورت دو سالانه  برگزار می‌شود و بستر مناسبی برای بحث و تبادل نظر علمی در زمینه تئوری و کاربرد در بازه وسیعی از حوزه‌های مهندسی، صنایع، ایمنی و امور مرتبط با جامعه‌ را فراهم می کند.

فراهانی ادامه داد: این دوره از کنفرانس  13 تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری(2-4 may 2016) به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند و در شهر تبریز برگزار خواهد شد. انجمن ایمنی و قابلیت اطمینان اروپا (ESRA)، سازمان هوا و فضا ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، پژوهشکده هوا و فضا ، انجن مهندسین مکانیک ایران و دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر از جمله حامیان این دوره از کنفرانس هستند.

گفتنی است مقاله این دانش آموخته واحد علوم و تحقیقات با عنوان "Sensitivity Analysis for Thermo-hydraulics Model of the Primary Loop for a Westinghouse Type PWR”  نیز پذیرفته شده است.

لازم به ذکر است ، در این کنفرانس، پروفسور علی مصلح رئیس افتخاری چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی قابلیت اطمینان و استاد برجسته دارای کرسی اِوِلین نایت در مهندسی در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (UCLA) حضور خواهد داشت . وی پیش از آن دارای کرسی استاد برجسته نیکول جِی کیم در مهندسی  و رئیس مرکز ریسک و قابلیت اطمینان در دانشگاه مریلند آمریکا بودند. پرفسور مصلح در سال 2010 در آکادمی ملی مهندسی آمریکا انتخاب شدند و عضو برجسته انجمن تحلیل ریسک، انجمن هسته ای آمریکا و دارای جوایز و افتخارات متعدد علمی هستند. همچنین پرفسور انریکو زیو از دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا و اکول سنترال پاریس ، دکتر علیرضا احمدی و دکتر سید هادی حسینی از اساتید دانشگاه Lulea سوئد در این کنفرانس حضور خواهند داشت.






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین