Wednesday 03 July 2024| ۰۴: ۱۷ - چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
مجید فراهانی در گفت و گو با آستان تاکید کرد:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخبان مردم، اجازه دخالت در تعیین سرنوشت ملت را دارند و هیچ قوه دیگری در حاکمیت دارای چنین جایگاهی نیست.
ضرورت تداوم مشی دور اول، در دور انتخابات مجلس
 دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار آستان با اشاره به اهمیت قوه مقننه و تاثیرگذاری که این نهاد مهم در مناسبان دارد، گفت:مجلس جایگاه خاصی در قانون اساسی و تأکیدات حضرت امام و مقام معظم رهبری دارد. همان‌گونه که حضرت امام‌(ره)، مجلس را در رأس امور و عصاره فضایل ملت می‌شمرد، قانون اساسی نیز حق تمام تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و نظارت بر ارکان کشور مانند قوه قضائیه و دولت را بر عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته است.

وی در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخبان مردم، اجازه دخالت در تعیین سرنوشت ملت را دارند و هیچ قوه دیگری در حاکمیت دارای چنین جایگاهی نیست. درحقیقت مجلس به جای اینکه نماینده دولت باشد، از طرف مردم حاکم و ناظر بر دولت ایفای وظیفه می‌کند.

مجید فراهانی همچنین افزود: مجلسی که به فرموده حضرت امام به عنوان عصاره فضائل ملت در رأس امور قرار دارد، با در اختیار‌داشتن حق تعیین و برکناری وزرای دولت، تحقیق و تفحص از تمام نهادها، جایگاهی فرای قوه مجریه را در اختیار دارد. از‌سوی‌دیگر مشکلات جدی در کشور وجود دارد که حل آنها فقط با همکاری مشترک مجلس و دولت امکان‌پذیر است. اگر قرار باشد مجلس مدام چوب لای چرخ دولت قرار دهد و به خاطر اختلافات سیاسی دولت را همیشه مشغول خود کند، دوباره تنش‌ها بالا می‌گیرد و دود این اختلاف به چشم مردم خواهد رفت. مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذاری در رأس امور، در این شرایط مهم‌ترین کارش هدایت و حمایت از دولت است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان بیان کرد: هدایت به این دلیل که مجلس در جایگاهی ناظر قرار دارد و حمایت به خاطر تقویت تلاش دولت برای بر‌طرف‌کردن مشکلات کشور از مهم‌ترین وظایف نمایندگان مردم در شرایط کنونی است تا مجلس و دولت بتوانند در شرایط امروز به عنوان دو رفیق همراه برای حل مشکلات مردم عمل کنند. دولت خودش را بی‌نیاز از نظارت مجلس نمی‌داند و مجلس در‌عین‌حال که فراتر از دولت است، عملکردش نباید به گونه‌ای باشد که باعث خدشه در برنامه‌های توسعه‌ای دولت شود. متأسفانه در مجلس گذشته بیشترین تقابل با دولت تدبیر و امید برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای توسط مجلس شکل گرفت. روزی نبود که وزیری به صحن مجلس کشیده نشود، استیضاح‌های مکرر را شاهد بودیم که بنای اکثریت مجلس در تقابل و براندازی دولت بود. خوشبختانه مردم با رأی خود در دور اول نشان دادند، خواهان ثبات در کشور و رویکرد دیگری از مجلس نسبت به دولت هستند که این رویکرد باید در انتخابات دور دوم تکمیل شود. 70 حوزه انتخابیه در دور دوم باقی‌ مانده که تعیین‌تکلیف این حوزه‌ها نقش مؤثری در ترکیب نهایی مجلس دارد.

مجید فراهانی در پایان اظهاراتش گفت:اگر با همان نگاهی که مردم در دور اول رأی دادند، در دور دوم مشارکت داشته باشیم، امیدواریم مجلس به مسیر صحیح خود برای هدایت و حمایت دولت برگردد و اگر غفلت شود و چنین اتفاقی نیفتد، اکثریت مجلس به دست جریانی می‌افتد که خواهان تقابل و براندازی دولت و به شکست‌کشاندن برنامه‌های توسعه‌ای و اجرائی دولت است.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: