Saturday 11 May 2024| ۱۳: ۲۲ - شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
سرپرست لیگ زیردریایی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:
از ربات های زیردریایی برای عملیات های زیردریا و عمق بیش از 40 متر، کار با مایعات خطرناک و اسیدی و محیط های رادیواکتیو استفاده می شود
کاربرد زیردریایی در صنایع نظامی و غیرنظامی
حوزه ربات های زیردریایی بسیار مشکل است زیرا در صورت نفوذ آب به داخل قطعات امکان دارد ربات به طور کامل دچار مشکل شود و همه زحمات یک باره هدر رود.

به گزارش آستان ، امید بای سرپرست تیم سرپرست تیم ربات زیردریایی MRL در یازدهمین دوره مسابقات بین لمللی ربوکاپ آزاد ایران 2016گفت: این ربات ها به همراه ربات های پرنده در صنعت کاربرد بالایی دارند و در این خصوص با نهادهای نظامی و غیرنظامی صحبت هایی برای سرمایه گذاری شده است. اما آن ها را باید متقاعد کرد که از این ربات ها در انجام عملیات های سخت استفاده کنند. به سرمایه گذاران پیشنهاد شده ربات ها را در محل های مدنظرشان ارزیابی کنند تا در صورت رضایت برای ساخت آن سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: از ربات های زیردریایی برای عملیات های زیردریا و عمق بیش از 40 متر، کار با مایعات خطرناک و اسیدی و محیط های رادیواکتیو استفاده می شود؛ قابلیت جایگزینی با غواصان را دارد تا باعث کاهش خسارت-های جانی و مالی شود. بیشتر کاربردهای آن در حوزه های نفت و گاز برای بازرسی خطوط لوله، بحث نشتی، خرابی ها، بحث امداد و نجات، بازرسی راکتورهای هسته ای و مخازن سوخت است.

وی در ادامه افزود: این ربات ها قطعات آماده ندارند و تیم هم به ساخت سخت افزار و هم نرم افزار آن می پردازد.

بای در پایان گفت: شش دوره است که در مسابقات  آزاد ایران شرکت می کنیم که در تمامی دوره ها مقام اول را کسب کرده ایم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین