Sunday 19 May 2024| ۱۵: ۱۰ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
یک فعال سیاسی با آستان مطرح کرد:
مجلس دهم اعتقادي به تك صدايي نخواهد داشت. اين مجلس بر مبناي افكار و انديشه‌اي شكل گرفته كه حقوق شهروندي و آزادي عمومي را مدنظر قرار مي‌دهد.
مجلسی منهای تک صدايي
داريوش قنبري فعال سیاسی در گفت و گو با آستان گفت:مجلس دهم اعتقادي به تك صدايي نخواهد داشت. اين مجلس بر مبناي افكار و انديشه‌اي شكل گرفته كه حقوق شهروندي و آزادي عمومي را مدنظر قرار مي‌دهد. بر همين اساس، به حقوق مخالفان احترام مي‌گذارد.

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد:بنابراين مجلس دهم به دنبال حاكميت اراده طيف خاصي بر جريان ديگر نيست و در مجموع مخالفت چنداني با برنامه‌های دولت آقاي روحاني صورت نخواهد گرفت و يقينا شاهد كاهش مخالفت‌ها خواهيم بود. به هرحال با توجه به خواست ملت و تركيب شكل گرفته در اين مجلس، تقابلي را شاهد نخواهيم بود و مجلس دهم همسو با دولت در جهت پيشبرد منافع ملت خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد:همچنین بخشي از اصولگرايان كه داراي مشي اعتدالي هستند، قطعا با اصلاح‌طلبان همكاري خواهند داشت. بعيد مي‌دانم كه بين طيف معتدل و اصلاح‌طلب نيز اختلافي بروز كنند. بين اين دوطيف در سال ۹۲ و حتي قبل از اين سال، ائتلاف‌هايي شكل گرفته و دايره همكاري اصلاح‌طلبان و معتدلين روز به روز بيشتر مي‌شود. بنابراين بعيد است كه آنان به سمت تقابل و عدم همكاري حركت نمايند. قطعا همراهي و همياري اين دو جناح در آينده سير صعودي خواهد داشت. همچنين، با توجه به وجود خطر مشتركي به نام تندروها كه اين دو طيف را تهديد مي‌كند، هر دو جناح در راستاي كنار زدن اين خطر مشترك، در مسير همكاري حركت خواهند كرد.

قنبری در پایان خاطر نشان کرد:همچنین درباره عملکرد قوه مجریه می توان اینطور نتیجه گیری کرد که دولت آقاي روحاني توانست با درايت، برخي مشكلات و مسائل پيش روي ملت را حل نمايد. در عرصه سياست خارجي، دولت توانست با تعامل سازنده باب مناسبات خارجي را در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي باز كند. همچنين، دولت يازدهم با حل بحران پيش روي خود در سال گذشته، تحركات بسيار موثري در عرصه اقتصادي در سال جديد خواهد داشت و مجلس همسو و هماهنگ، فرصتي طلايي براي دولت در جهت حل مسائل و مشكلات خواهد بود.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین