Tuesday 14 May 2024| ۱۶: ۱۵ - سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های مفید و متنوعی در بخش‌های مختلف نمایشگاه گردشگری عطر یاس اجرا می‌شد، تشریح کرد: برنامه‌های هنری، نمایش خیابانی، نقاشی کودک، رادیو نمایشگاه، نمایش‌های آئینی و سنتی و همچنین نقالی، پرده‌خوانی، خیمه شب بازی و چایخانه‌ی سنتی در کنار ترویج فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی در میان کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های این نمایشگاه بود.
معاون اجتماعی فرهنگی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) گفت: نمایشگاه عطر یاس در ایام نوروز 95 لبخند رضایت را بر لبان زائران پیرجماران نشاند.
 
به گزارش آستان، سعید خال، معاون اجتماعی فرهنگی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی(س) در خصوص برپایی نمایشگاه عطریاس در حرم مطهر امام راحل اظهار کرد: نمایشگاه گردشگری عطر یاس در ایام نوروز 1395 در صحن سید مصطفی خمینیِ حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برپا شد که از موفق‌ترین، موثرترین و در عین حال پر مخاطب‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری شهر تهران در ابتدای سال جاری بود.
 
معاون اجتماعی فرهنگی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: نمایشگاه گردشگری عطر یاس، به حول و قوه‌ی الهی و توجهات ویژه‌ی حضرت زهرا(س) با موفقیت بسیار زیادی روبرو شد، چنانچه روزانه مورد استقبال بیش 5 هزار نفر از شهروندان تهرانی و همچنین زائرانی از اقصی نقاط میهن اسلامی قرار گرفت، در میان بازدیدکنندگان نمایشگاه، حضور گروه های خارجی از اروپا، آمریکا، آسیا و گردشگران روسی، آلمانی ،هلندی و غیره نیز باعث خوشحالی و مسرت ما شد.
 
خال با اشاره به اینکه در فضای جدیدی که در نوروز 95 برای این نمایشگاه طراحی شده بود، سعی شد تا جذابیت‌های  بیشتری از لحاظ فرهنگی و هنری پیش بینی شود، تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه، نقش آفرینی مفید و موثر معاونت فرهنگی شهرداری حرم امام خمینی(س) بود که مسئولیت این نمایشگاه از صفر تا صد به این نهاد سپرده شده بود.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های مفید و متنوعی در بخش‌های مختلف نمایشگاه گردشگری عطر یاس اجرا می‌شد، تشریح کرد: برنامه‌های هنری، نمایش خیابانی، نقاشی کودک، رادیو نمایشگاه، نمایش‌های آئینی و سنتی و همچنین نقالی، پرده‌خوانی، خیمه شب بازی  و چایخانه‌ی سنتی در کنار ترویج فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی در میان کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های این نمایشگاه بود.
 
وی افزود: در نمایشگاه عطر یاس، غرفه‌ای نیز به معرفی آثار حضرت امام خمینی(س) ‌پرداخت که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
 
معاون امور اجتماعی، فرهنگی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) بیان کرد: در نوروز سال جاری برای اولین بار حضور عشایر خون گرم و صمیمی با سیاه چادر جهت به رخ کشیدن فرهنگ و سنن ناب ایرانی در ورودی نمایشگاه را داشتیم که جلوه ی خاصی به این فضای فرهنگی بخشیده بود.
 
وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه‌ای که در نمایشگاه عطر یاس در جوار حرم مطهر امام راحل(س) جهت ادای احترام به 30000 شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی و همچنین 4000 شهید گمنام آرمیده در بهشت زهرا(س) تهیه و تدارک دیده شده بود، تصریح کرد: این قسمت با استقبال  بسیار زیادی از جانب بازدید کنندگان رو به رو شد و همچنین غرفه ی عکاسی، اهدای پکیج‌های گردشگری نوروزی به بازدید کنندگان، غرفه ی حیوانات اهلی و آشنایی با حیوانات، غرفه ی مادر و کودک، ایجاد شهر بازی برای کودکان، غرفه‌های تفریحی و سرگرمی با انواع ورزش‌های مختلف به صورت رایگان و در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفت.
 
خال با اشاره به اینکه این اقدام موثر فرهنگی سبب رضایت زائران حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود افزود: نمایشگاه گردشگری عطر یاس که با حمایت‌های همه جانبه‌ی شهردار حرم مطهر امام خمینی(س) برپا شد، با ایجاد لبخند رضایت بر لب‌های زائران خمینی کبیر، توانست تنها قسمت کوچکی از دِین خود را به امام راحل و شهدای گرانقدر و همچنین مردم شریف ایران اسلامی ادا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین