Monday 13 May 2024| ۲۱: ۳۲ - دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که برنامه‌ریزی دولت یازدهم برای تک‌نرخی کردن ارز، به منظور جلوگیری از فساد در بازار ارز صورت می‌گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد برنامه دولت برای تک‌نرخی کردن ارز و حذف ارز مبادله‌ای گفت: تک‌نرخی شدن ارز را ما قبلا تجربه کرده‌ایم. ارز کالای دولتی است و طبیعتا باید متقاضی آن و بازار آن تعریف شود.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آستان» اظهار کرد: دولت اگر ارز را حراج کند این یک ضرر ملی است؛ مثلا فرض کنیم دولت قیمت دلار را از 3 هزار تومان به 500 تومان برساند. با این کار یک ضرر ملی را متوجه کشور کرده است و هرکسی که بخرد برنده است و در این میان 2500 تومان از جیب مردم رفته است. اگر دولت بی‌هدف نیز ارز را خرج کند، غیرقانونی عمل کرده است زیرا دولت منابعش را نمی‌تواند هرجایی هزینه کند و باید نفعی در آن باشد.

وی اضافه کرد: ما نیز موافق تک‌نرخی شدن ارز هستیم و معتقدیم دولت باید نرخ واحدی داشته باشد، منتها ممکن است به برخی ارز ندهد و معنی این حرف این است که دولت فقط برای وارادت کالاهای خاص که نیاز بازار است این ارز را ارایه دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واقع دولت همانگونه که می‌تواند نفت را بفروشد، ارز را نیز می‌تواند بفروشد.

ندیمی تاکید کرد: دولت باید بوسیله ارز خودش از مردم حمایت کند. این مردم ممکن است یک جمع باشد مثل مصرف‌کننده یا گروه باشد مثل تولیدکننده ولی در هر حال دولت باید با در نظر گرفتن منافع و مصالح اقتصادی این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه "تک‌نرخی شدن ارز و حذف ارز مبادله‌ای برای جلوگیری از فساد در بازار ارز است"، گفت: باید توجه داشته باشیم که در هر تصمیمی فساد ممکن است و برای جلوگیری از فساد باید به خوبی مسائل را مدیریت کنیم.

منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین