Monday 29 April 2024| ۰۹: ۲۳ - دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
حضرت زهرا(س) در چنین مواردى مى فرموده اند : همسایه بر اهل منزل ترجیح دارد. پس عاجزانه از خدا بخواهیم "هر آن کس را هر آنچه خیر اوست عطا کند و نگاه مهر به جانب همگان دریغ مدارد".
یادگار گرامی امام در صفحه اينستاگرام خود نوشت: فردا ، اولین پنج شنبه ماه رجب است در اصطلاح لیلة الرغائب مى نامند که به معناى شب آرزوهاست.

به گزارش آستان،  متن كامل نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدين شرح است:

فردا ، اولین پنج شنبه ماه رجب است و فردا شب را در اصطلاح لیلة الرغائب مى نامند که به معناى شب آرزوهاست. شاید به آن جهت که خداى متعال در این شب آرزوهاى بزرگى را در اثر دعا و استغاثه به درگاهش برآورده مى کند. امید است همه بتوانیم این روز و شب را دریابیم و به آنچه مصلحت ماست دست یابیم. در دعاى این شب سرافرازى و عزت و رفع مشکلات برادران و خواهران خود را قبل از هر چیز از خدا بخواهیم که حضرت زهرا(س) در چنین مواردى مى فرموده اند : همسایه بر اهل منزل ترجیح دارد. پس عاجزانه از خدا بخواهیم "هر آن کس را هر آنچه خیر اوست عطا کند و نگاه مهر به جانب همگان دریغ مدارد"

اعمال مشهور روز و شب فردا چنین است: پنجشنبه را روزه بگیرید وسپس بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز بخوانید. یعنى شش نماز دو رکعتى. در هر رکعت از آن : یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه سوره اِنّا اَنْزَلْناهُ و دوازده مرتبه سوره قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ بخوانید. پس از پایان هر شش نماز، هفتاد مرتبه « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الاُْمِّیِّ وَعَلی آلِهِ»گفته سپس به سجده بروید و هفتاد مرتبه :« سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ»بگویید. پس از اینکه سر ازسجده برداشتید هفتاد مرتبه «رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الاَعْظَمُ» گفته سپس باز به سجده رفته و هفتاد مرتبه :« سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ»بگویید. بعد هم حاجت خود را از خدا طلب کنید که انشاءالله برآورده خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین