Wednesday 15 May 2024| ۰۶: ۰۴ - چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
وی با بیان این که یکی از ابزارهای بسیار مهم ماموریت‌های امنیتی هوانیروز و پرواز انواع هلی کوپترها است اظهار کرد: ممکن است که امروز توانمندی بالگردی ما در شرایط مناسبی باشد اما این توانمندی مطلوب نیست. و ما تلاش خواهیم کرد که این توانمندی را به حد مطلوب خود برسانیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان این که رزمایش پیامبر اعظم (ص) گسترده ترین رزمایش سپاه پاسداران بود اظهار کرد: رزمایش پیامبر اعظم (ص) در وسعتی به مساحت 290 هزار کیلومتر مربع برگزار شد.

به گزارش آستان به نقل از ایسنا، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در نشستی خبری به ارائه گزارشی از نتایج و دستاوردهای رزمایش پیامبر اعظم (ص) پرداخت و اظهار کرد: این رزمایش با توجهبه فرضیاتی عملیاتی که متناسب با شرایط جنوب شرق کشور و به کارگیری آتش واقعی برگزار شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این رزمایش خاطر نشان کرد: رزمایش پیامبر اعظم (ص) گسترده‌ترین رزمایش امنیتی سپاه پاسداران بود. این رزمایش در زمینی به وسعت 290 هزار کیلومتر مربع که وسعت 17 درصد کشور را تشکیل می‌دهد برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در این رزمایش تمام عملیات‌ها بصورت واقعی انجام شد و هیچ اقدام نمایشی صورت نگرفت، خاطر نشان کرد: در طول دو روز رزمایش عملی یگان‌های مستقر در محل رزمایش به اهداف از پیش تعیین شده خود از جمله اهداف آموزشی و عملیاتی و اهداف وحدت بخش مورد نیاز در منطقه دست یافتند. همچنین در این رزمایش شاهد بودیم که انسجام میان نیروهای امنیتی مستقر در منطقه به حد نهایی خود رسید. حضور طوایف مختلف در منطقه رزمایش نیز از جمله دیگر ویژگی‌های رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به هماهنگی میان نهادهای امنیتی استان اظهار کرد: مسئولیت تامین امنیت استان بر عهده قرارگاه قدس سپاه است و سایر نیروهای نظامی از جمله مرزبانی و اداره اطلاعات استان تحت کنترل این قرارگاه است. در این رزمایش یکپارچگی امنیت استان به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفت و در بالاترین درجه ارزیابی شد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت جدی سران طوایف در تامین امنیت و همچنین به کارگیری نیروهای واکنش سریع و یکپارچه گسترده هوانیروز و سپاه از جمله دیگر ویژگی‌های رزمایش پیامبر اعظم (ص) بود.

پاکپور خاطر نشان کرد:‌در این رزمایش برخی از سلاح‌های خاص منطقه از جمله سلاح‌های الکترونیکی مورد نیاز برای حفاظت از پاسگاهها بخوبی مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفت.

پاکپور همچنین با اشاره به پیامهای رزمایش پیامبراعظم (ص) خاطر نشان کرد: این رزمایش حامل پیام وحدت میان شیعه و سنی در دفاع از کشور و همچنین برای مردم منطقه حامل پیام توسعه همه جانبه در سایه امنیت بود . همچنین برای مردم ایران نیز نمایش اقتدار و جدیت سپاه برای امنیت مردم بود.

وی ادامه داد: این رزمایش به کشورهای منطقه از جمله افغانستان و پاکستان و عراق پیام آمادگی نظام برای همکاری با آنها به جهت مقابله با پدیده شوم تروریست را منتقل کرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: پیام رزمایش به دشمنان نیز این است که آنها بدانند نظام در مقابله با هرگونه ناامنی قاطعیت دارد.

پاکپور با اشاره به اقدامات انجام شده حین برگزاری رزمایش اظهار کرد: نیروهای مستقر در منطقه علاوه بر وظایف از پیش تعیین شده خود در راستای توسعه منطقه و رفع برخی مشکلات اقداماتی انجام دادند. دراین مدت واحدهای مهندسی به مردم در ارتباطات جاده‌ای کمک کردند همچنین یک بیمارستان صحرایی نیز در منطقه عملیات برپا شد.

وی با اشاره به وقوع سیل در منطقه سیستان خاطر نشان کرد: برخی از واحدهای سپاه حین برگزاری رزمایش برای برقراری ارتباطات جاده‌ای و رفع مشکلات موجود به کمک مردم سیل زده سیستان شتافتند.

پاکپور در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی حضور نیروهای ارتش در سوریه و نحوه همکاری این نیروها با نیروهای مستشاری سپاه اظهار کرد: سپاه در سوریه اقدامات مستشاری انجام می‌دهد.برادران ارتش نیز در سوریه اقدامات آموزشی انجام می‌دهند وبه صورت یگان هیچ گاه در آنجا حضور ندارند.

وی ادامه داد: این نیروها به صورت مستشاری و در ابعاد آموزشی، تاکتیتی و عملیاتی در سوریه حضور دارند.

پاکپور همچنین درباره‌ی تاثیر رزمایش در رفتار گروهک‌های تروریستی و کشورهای منطقه اظهار کرد: این نمایش قدرت و اقتدار نیروهای مسلح قطعا در برآوردهای دشمن تاثیر مستقیم و بازدارنده دارد. این نمایش‌ قدرت حتما باعث می‌شود که هم گروههای تروریستی و ضد انقلاب و هم کشورهای حامی آنها در ارزیابی‌های خود تجدید نظر کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توان عملیاتی هوانیروز سپاه خاطر نشان کرد:‌ما در برنامه‌های سال 95 و برنامه 5 ساله ششم توسعه هوانیروز نیروی زمینی سپاه را یکی از اولویت‌های خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان این که یکی از ابزارهای بسیار مهم ماموریت‌های امنیتی هوانیروز و پرواز انواع هلی کوپترها است اظهار کرد: ممکن است که امروز توانمندی بالگردی ما در شرایط مناسبی باشد اما این توانمندی مطلوب نیست. و ما تلاش خواهیم کرد که این توانمندی را به حد مطلوب خود برسانیم.

پاکپور در بخشهایی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی و معیشتی هر استان به ویژه استانهای مرزی مستلزم وجود امنیت پایدار در آن منطقه است، به امن‌بودن منطقه جنوب شرق کشور اشاره و اظهار کرد:‌امروز با توجه به اینکه فرصت خوب امنیتی در منطقه جنوب شرق کشور ایجاد شده است ، دولت مردان و ارکان نظام باید به خوبی در این استان‌ها سرمایه گذاری کنند و قطعا در برنامه ششم توسعه نیز استان‌های جنوب شرق کشور را مورد تاکید خود قرار دهند امروز وقت آن است که دولت سرمایه گذاری کند و توجه جدی نسبت به منطقه داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه سپاه پاسداران در انعکاس اقدامات و فعالیت‌های خود ضعیف است اظهار کرد:‌در حال حاضر سپاه در موضوع رسانه با مشکل مواجه است در موضوع رسانه و بازگو کردن خدمات و اقداماتی که به مردم ارائه می‌دهد با مشکل مواجه است. گرچه بعضی از موضوعات از جمله موضوعات مربوط به شمال غرب کشور رسانه‌ای نیستند اما اقدامات نیروی زمینی سپاه در مناطق شمال غرب و جنوب شرق کشور اقداماتی بی بدیل است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین