Sunday 19 May 2024| ۰۱: ۱۳ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
فیروزآبادی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال آن است که از محل هدفمندی یارانه ها حداقل 2 هزار میلیارد تومان به ایجاد اشتغال درسال 95 اختصاص پیدا کند.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت اختصاص حداقل ۲ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی برای اشتغالزایی در سال ۹۵، گفت: طبق گفته وزیر تعاون در سال ۹۴ بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش آستان، ابوالحسن فیروزآبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر مجوز به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص ابطال دفترچه‌های درمانی دارندگان بیش از یک دفترچه بیمه پایه درمانی تا پایان شهریورماه سال جاری ، گفت: وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی تمامی بیمه ها اعم از بیمه روستایی، تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری را تلاقی داده و تصمیم گیری ها صورت گرفته که کدام یک باید یک دفترچه بشوند، بنابراین این موضوع از سوی وزیر تعاون بخشنامه شده است.

وی درخصوص صحبت‌های وزیر کار مبنی براینکه اولویت دولت حفظ اشتغال موجود است، افزود: تمرکز وزارت کار روی ایجاد مشاغل خرد و کوچک با رویکرد مناطق محروم است، بنابراین با توجه به اینکه وزارت کار دراین خصوص اقداماتی را در 2 سال گذشته داشته اما برنامه های جدی این وزارتخانه درسال جاری اجرایی می شود.

فیروزآبادی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال آن است که  از محل هدفمندی یارانه ها حداقل 2 هزار میلیارد تومان به ایجاد اشتغال درسال 95 اختصاص پیدا کند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی درباره میزان اشتغال ایجاد شده در سال 94، گفت: آمارهای اعلام شده از سوی وزارت کار براساس تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی است، بنابراین در بازار غیر رسمی هم تعداد بسیاری مشغول به کار هستند که به دست آوردن آمار آن به صورت دقیق امکانپذیر نیست و این کار را سازمان آمار باید با نمونه گیری اعلام کند؛ هرچند که آمار اعلامی از سوی وزارت کار بسیار دقیق بوده وطبق بیمه پردازان جدیدی که اضافه می شوند است؛ بنابراین طبق گفته وزیر تعاون در سال 94 بیش از 400 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: