Thursday 09 May 2024| ۰۳: ۱۶ - پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
متاسفانه در این برنامه ها ما کمتر میدان را به جوانان داده ایم و اگر جوانان و دانشجویان را در مسائل اعتقادی،فرهنگی ،سیاسی و اجتمایی به کار گیریم انقلاب عظیمی در روحشان بوجود خواهد.
برگزاری دومین نشست شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران در واحد یادگار امام(ره) شهرری

 به گزارش آستان،دومین نشست شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری با حضور دکتر سیدفرج الله موسوی رئیس واحد، حجت الاسلام مرتضی اشراقی مسئول کمیته انتصابات معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام طیبی مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در استان، حجت الاسلام وفایی مدیر فرهنگی استان و معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های استان تهران برگزار شد.

در دومین نشست شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران در واحد یادگار امام(ره) شهرری حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی، نوه حضرت امام خمینی(ره)، تأکید کرد: باید کار فرهنگی  در دانشگاه ها دانشجو‌محور باشد زیرا معاونان فرهنگی و روسای دفاتر فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی ناظر برنامه‌های فرهنگی هستند، نه متصدی اجرای آنها.

اشراقی در ادامه با بیان اینکه معاونان فرهنگی و روسای دفاتر فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی تنها باید بستر کار فرهنگی را برای دانشجویان فراهم کنند افزود: به عبارت دیگر، کارهای فرهنگی باید به دست دانشجویان انجام شود و مسئولان صرفا بر این فعالیت‌ها نظارت داشته و نقش حمایتی خود را ایفا کنند.

عضو کمیسیون تخصصی شورای عالی راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی  با اشاره به  پایین بودن تعداد انتشار نشریات دانشجویی در واحد های دانشگاهی  بر حمایت بیشتر معاونتهای فرهنگی واحدها  از انتشار نشریات علمی و فرهنگی دانشجویان تاکید کرد.

اشراقی مشاور عالی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران و اقداماتی که در زمینه کارهای فرهنگی در واحدهای دانشگاهی انجام گرفته است خطاب به معاونین  فرهنگی تصریح کرد:کارهای فرهنگی باعث ارتقای کیفی دانشگاه و دانشجو خواهد شد و دانشجویان را بیشتر در کارهای فرهنگی سهیم کنید چرا که واگذاری کارهای فرهنگی به دانشجویان اثر گذاری بسیار مطلوبی را در پی خواهد داشت.

 ایشان در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از میزبانی واحد یادگار امام(ره) هدف از برگزاری اینگونه جلسات را بررسی اوضاع فرهنگی واحدها و مشخص شدن کمی و کاستی ها و رفع موانع آنها اعلام کرد و افزود: امیدوارم با برگزاری منظم جلسات و ارجاع مشکلات فرهنگی واحدهای دانشگاهی به مرکز( معاونت فرهنگی )  نسبت به رفع  و ارائه راهکار علمی و منطقی اقدام شود.

دکتر سیدفرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در ابتدای  این جلسه ضمن خیر مقدم به حضار افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه ها باید فراگیر باشد و محدود به تعداد خاصی از دانشجویان نباشد؛ به‌طوری‌که همه‌ دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند.

دکتر موسوی با ابراز خرسندی از میزبانی نشست  شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: خوشبختانه دکتر فرهادیان معاونت فرهنگی دانشگاه  واحد یادگار امام (ره)در این زمینه طی یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی را شروع کرده‌ایم.

رئیس واحد یادگار امام(ره) تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها اثربخش، به‌روز و جذاب باشد و منابع مالی آن نیز مطابق آیین نامه ها و صرفا در امورات فرهنگی برای دانشجویان هزینه شود.

وی در پایان با اشاره به ادغام معاونتهای فرهنگی و دانشجویی اظهار کرد: ضمن اینکه نباید از کارهای فرهنگی  در واحد های دانشگاهی غافل شویم  باید تلاش کنیم متناسب با علایق دانشجویان، زمینه‌ها و بسترهای لازم برای فعالیت‌ دانشجویان در حوزه‌های مختلف فرهنگی در دانشگاه را فراهم سازیم تا شرایط حضور دانشجو در برنامه‌های دانشگاه فراهم شود.

  در ادامه حجت الاسلام دکتر فرهادیان معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام(ره) شهرری ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در جلسه، اهمیت و حسن برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی را به واسطه حضور پر رنگ دانشجو دانست و گفت: برای دانشجویان دو برنامه هماهنگ باید داشته باشیم اولا از جشن های با شکوه مذهبی غافل نشویم و دوم برنامه های مبنایی، عمقی برای معرفت و بصیرت افزایی نسل جوان را در نظر بگیریم و همیشه سرفصل را باید به دانشجویان داد تا خودشان وارد صحنه شده و کار را شروع کنند.

وی ضمن انتقاد از عدم سپردن برنامه های فرهنگی دانشگاه به دانشجویان افزود: متاسفانه در این برنامه ها ما کمتر میدان را به جوانان داده ایم و اگر جوانان و دانشجویان را در مسائل اعتقادی،فرهنگی ،سیاسی و اجتمایی به کار گیریم انقلاب عظیمی در روحشان بوجود خواهد.

 فرهادیان در پایان  با اشاره به تجربه واگذاری کارهای فرهنگی در واحد یادگار امام(ره) به دانشجویان علاقمند به انجام کارهای فرهنگی به چگونگی تبیین و راهکارهای جذب جوانان دانشجو در امورات فرهنگی در دانشگاه ها پرداخت.سپس اعضای شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی ضمن  بیان نقطه نظرات خود،  وارد دستور کار جلسه شدند و موارد مطرح‌شده به تصویب رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین