Wednesday 03 July 2024| ۰۳: ۴۲ - چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
نوبخت در پاسخ به شنیده‌ها مبنی بر اینکه نظر دولت بر ریاست لاریجانی در مجلس است، تصریح کرد: این مسائل اخبار و گمانه‌زنی‌های غیرواقعی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. درباره رییس مجلس بعدی باید خود نمایندگان اظهارنظر کنند. ما نه نظری داریم و نه تصمیمی برای تاثیرگذاری بر نظر نمایندگان. ما به استقلال قوه مقننه و نظر نمایندگان تاکید داریم.
سخنگوی دولت گفت: فقط در سه ماه گذشته بعد از برجام، ۱۶ هیات تجاری از کشورهای دیگر برای عقد قرارداد و سرمایه گذاری به ایران سفر کرده‌اند. در این فاصله هشت رئیس جمهور ۵ نخست وزیر ۳ رئیس مجلس به ایران سفر کرده‌اند.

به گزارش  آستان به نقل از خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده در پسابرجام گفت: چگونه باید این فرصت را دریابیم. چطور از نظر اقتصادی باید از فرصت پسا برجام استفاده کنیم.

او ادامه داد: هیات‌هایی باید بیایند و با ما در مصادیق سرمایه‌گذاری برای رشد اقتصاد ملی مذاکره کنند و ما از این فرصت بهره‌مند شویم. این کار در حال انجام است.

سفر  ۱۶ هیات تجاری در سه ماه گذشته به ایران

سخنگوی دولت همچنین ادامه داد: همین الان اطلاع دارید که رئیس جمهور کره برای اولین بار به ایران سفر کرده و با هیات ۲۳۰ نفره در حال مذاکره و عقد قرارداد‌ها و امضای موافقت‌نامه‌ها با ما هستند.

نوبخت تصریح کرد: فقط در سه ماه گذشته بعد از برجام، ۱۶ هیات تجاری از کشورهای دیگر برای عقد قرارداد و سرمایه گذاری به ایران سفر کرده‌اند. در این فاصله هشت رئیس جمهور ۵ نخست وزیر ۳ رئیس مجلس به ایران سفر کرده‌اند.

بررسی اعتبارنامه منتخبان در ید مجلس است

 سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت منتخب مردم اصفهان خاطرنشان کرد: اختلاف حقوقی میان دولت و شورای نگهبان وجود دارد. دولت معتقد است که مستندات قانونی هم دارد که بررسی اعتبارنامه منتخبان در ید مجلس است و در این مورد هم مجلس باید اظهارنظر کند.

او در خصوص سابقه چنین وضعیتی در گذشته گفت: من در سال ۶۷ نماینده بودم و موردی شبیه این مساله درباره نماینده‌ای مطرح بود و عکس‌هایی را درباره‌اش منتشر کرده بودند. در آن زمان اعتبار نامه آن نماینده صادر شد؛ در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مجلس به اعتبارنامه‌اش رای داد.

وزارت کشور در مورد پرونده خالقی اقدام می‌کند

او افزود: ما فکر می‌کنیم نظر حقوقی دولت متقن است و این پرونده باید در مجلس مطرح شود و مجلس اظهارنظر کند.

نوبخت تاکید کرد: نظر رییس جمهور این است و ان شاالله وزارت کشور هم در این باره اقدام خواهد کرد.

داستان استیضاح وزیر کشور را ما هم از رسانه‌ها شنیدیم

سخنگوی دولت در خصوص تغییرات احتمالی دولت خاطرنشان کرد: همیشه این گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها وجود داشته است. همه اعضای دولت با قوت در حال انجام کارشان هستند و خود را برای سال حسن ختام آماده می‌کنند.

او همچنین در رابطه با احتمال استیضاح وزیر کشور در صورت عدم رسیدگی به پرونده منتخب مردم اصفهان و ورود به پرونده پلیس نامحسوس اخلاقی گفت: داستان استیضاح وزیر کشور را ما هم در رسانه‌ها شنیده‌ایم.

نظر دولت مبنی بر ریاست لاریجانی در مجلس، گمانه‌زنی غیرواقعی است

نوبخت در پاسخ به شنیده‌ها مبنی بر اینکه نظر دولت بر ریاست لاریجانی در مجلس است، تصریح کرد: این مسائل اخبار و گمانه‌زنی‌های غیرواقعی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. درباره رییس مجلس بعدی باید خود نمایندگان اظهارنظر کنند. ما نه نظری داریم و نه تصمیمی برای تاثیرگذاری بر نظر نمایندگان. ما به استقلال قوه مقننه و نظر نمایندگان تاکید داریم.

سیاست مبارزه با گران‌فروشی را دنبال می‌کنیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه درخصوص تغییر ساعات اداری در ماه رمضان هنوز تصمیم گیری نشده است، گفت: در همین رابطه بحث کنترل قیمت‌ها هم برای دولت مهم است تا قیمت‌ها بی‌جهت افزایش نیابد ما سیاست مهار تورم و هم مبارزه گران فروشی را دنبال می‌کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: