Sunday 05 May 2024| ۲۳: ۴۵ - يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
جمعه حلب کربلا شده بود. تروریست ها ناجوانردانه با نقض آتش بس غیور مردان مقاوت را در خان طومان شهرکی راهبردی در جنوب غربی حلب، غافلگیر کردند. حرف زیاد است؛

به گزارش آستان 
از دو جهت می توان نگاهی اجمالی به این ماجرا داشت.
بعد سیاسی
شایعات در مورد اینکه روسیه پشت مقاومت را خالی کرده زیاد است؛ گفته می شود پشت پرده توافقاتی با آمریکا انجام شده و مسکو حتی رفتن بشار اسد را هم پذیرفته و صرفا بر سر زمان و نحوه انتقال قدرت در حال مذاکره با واشنگتن است. اینکه چند و چون ماجرا چیست در روزهای آینده مشخص خواهد شد. اما تسامح روسیه در ماجرای خان طومان بی تاثیر نبوده؛ اخبار ضد و نقیض همچنان زیاد است. گفته می شود حدود 80 نفر از نیروهای مقاومت که عمده آنها از حزب الله و لشگر فاطمیون بودند، به شهادت رسیده اند؛ اسامی ایرانی ها هم منتشر شده؛ تعدادی هم اسیر شده اند.
روی دیگر ماجرا، اوج ناجوانمردی و بی صفتی تروریست هاست. در حالی که چهارشنبه شب خبر از آتش بس 48 ساعته بود، تروریست ها به رهبری جبهه النصره آتش بس را نقض کردند و به خان طومان یورش بردند. در واقع فرزندان مقاومت از این ناجوانمردی غافلگیر شدند. در این میان، و در حالی که تروریست ها هنوز در حال نقض آتش بس بودند، روسیه حرف تمدید 7 روزه این آتش بس نمایشی را به میان کشید. شاید اتفاقات سیاسی روزهای آینده خائن را در این ماجرا رسوا کند.
بعد کربلایی
شبکه های اجتماعی پر شده از تصاویر و فیلم های فرزندان غیور این مرز و بوم که جان در کف گرفته و برای دفاع از حریم آل رسول الله در شام مبارزه می کنند. یکی از دیگری دردآورتر است؛ هم میهنان ما دست به دعا برداشته اند برای آزادی مردان دلاورمان. در این میان، برخی که از قساوت قلب تروریست ها در شکنجه و آزار خبر دارند، می گویند کاش اسرا شهید می شدند؛ مي‌گويند 13 الي 15 نفر از جوانان ما را شهيد كردند و در خيابان‌ها مي‌گردانند؛ شایعات به سرعت گسترش می یابد. اما آنچه نباید فراموش شود روحیه کربلایی این مردان بی ادعای وطن است؛ خم به ابرو نياورده اند؛ از امامشان و شیرزن کربلا الگو گرفته اند و براي دفاع از حرم‌اش راهي شام بلا شده‌اند. پيشاني‌شان شكسته ولي سر خم نكردند كه خون شان زير پاي حراميان نريزد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین