Saturday 04 May 2024| ۰۸: ۰۴ - شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار "یک کتاب یک امت" از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
به گزارش آستان، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(س) از ابتدای انقلاب تاکنون مسابقات قرآن کریم در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در ایران اسلامی برگزار می‌شود و کیفیت این مسابقات هر ساله نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد. 

امسال سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار "یک کتاب یک امت" از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(س) برگزار می‌شود.
این دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با شرکت‌کنندگان بیش از ۷۰ کشور از ۵ قاره برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان از قاره آفریقا ۳۲ کشور از قاره آسیا ۲۳ کشور از قاره اروپا ۲۰ کشور از قاره آمریکا ۲ کشور و از اقیانویسه یک کشور حضور دارند.
در این دوره از مسابقات ۱۳۰ حافظ و قاری قرآن شرکت می‌کنند که از این میان ۵۷ حافظ کل قرآن، ۵۷ قاری و ۱۶ حافظ روشندل حضور دارند.
در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۱۷ داور ایرانی و خارجی این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند که از این میان، ۱۰ داور خارجی و ۷ داور ایرانی هستند و ۵ نفر هیئت رئیسه نیز برای نظارت و هماهنگی در کنار اعضای هیئت داوران حضور دارند.
جهموری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات همانند سایر کشورها دو نماینده در رشته قرائت و حفظ دارد که نماینده در رشته قرائت "حامد ولی‌زاده" از استان آذربایجان غربی و نماینده در رشته حفظ نیز "مجتبی فردفانی" از استان فارس است و همچنین نماینده ایران در رشته حفظ مسابقات قرآن روشندلان نیز "عبدالغفور جوهرچی" از استان خراسان رضوی است.
برگزاری نمایشگاه قرآنی در موضوعات و محصولات مختلف، تجلیل از بانوان فعال قرآنی همزمان با همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات است.
رونمایی از فراخوان دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی با محوریت «قرآن و فرهنگ انقلاب اسلامی» و رونمایی از چهارمین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های جنبی سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن است.
همچنین محافل انس با قرآن در تهران و استان‌های کشور با حضور قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود و «محمود عبدالباسط» از قاریان مصر و «دسری زال» از قاریان اندونزی در این محافل قرآنی تلاوت می‌کنند.
برنامه‌ای ویژه‌ای از جمله حضور در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضور در حسینیه جماران، باغ موزه دفاع مقدس، بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی و دیدار با مقام معظم رهبری پیش‌بینی شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین