Friday 19 April 2024| ۲۰: ۵۱ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
امام جمعه قم بیان داشت: این قدر فضا حساس و آلوده است که همه سنین را گرفتار و مشغول خود کرده، بهر حال باید طوری گزینش ورود به حوزه، صورت گیرد که جای هیچ گونه نگرانی برای آینده حوزه نباشد.
 آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی های امر گزینش و مصاحبه گفت: در مقام مصاحبه نباید بسیار ساده لوحانه و نه بسیار سخت گیرانه برخورد کرد، بلکه باید سؤالات گزینشی با برنامه ریزی دقیق و روانشناسی حساب شده همراه باشد.
به گزارش آستان به نقل از خبرگزاری «حوزه» آیت الله حسینی بوشهری امروز در نشست هم اندیشی اساتید مصاحبه و مشاوره حوزه علمیه استان قم و مدارس تابعه، به بیان مهمترین نگرانی و دغدغه حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که جزء دغدغه  بزرگان می باشد، این است که چه افرادی را در حوزه بپذیریم تا  درآینده خروجی  های حوزه خوب باشد.  
مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: توصیه موکد بزرگان همواره این بوده که می گویند مواظب ورودی حوزه باید بود و گزینش حوزه را باید درست برنامه ریزی و طراحی کرد که هر کسی وارد حوزه نشود.
 وی بیان داشت: اگر چه کسانی که در سن پائین وارد حوزه می شوند، آسیب کمتری در بین آنها وجود دارد؛ ولی فضای مجازی  کار را بسیار سخت و پیچیده کرده تا جایی که حتی نوجوانان نیز گرفتار این فضا هستند.
امام جمعه قم بیان داشت: این قدر فضا حساس و آلوده است که همه سنین را گرفتار و مشغول خود کرده، بهر حال باید طوری گزینش ورود به حوزه، صورت گیرد که جای هیچ گونه نگرانی برای آینده حوزه نباشد.
عضو خبرگان رهبری افزود: بایدگزینش گران به مسئله گزینش حساس باشند و با برنامه حرکت کنند.
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به مشخصه و ویژگی های امر گزینش و مصاحبه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در مقام مصاحبه نباید بسیار  ساده لوحانه  و نه بسیار سخت گیرانه برخورد کرد، بلکه باید سؤالات گزینشی با برنامه ریزی دقیق و روانشناسی حساب شده همراه باشد.
وی در ادامه با اشاره به وظیفه خطیر معاونت آمار و بررسی در سلامت حوزه و حوزویان گفت: از هر چیزی که باعث شبهه گردیده و موجب ایجاد بهانه در دست بهانه جویان علیه معاونت آمار و بررسی می شود، باید جلوگیری کرد.
امام جمعه قم ابراز داشت: گزینش گر  باید به مصاحبه شونده احترام  بگذارد، تا خاطره خوشی برای او باقی بماند و در همین راستا، طرح میثاق طلبگی طرح خوبی بود که در حوزه به اجرا در آمده است.
عضو خبرگان رهبری در پایان بیان داشت: حوزه، عالم و فاضل متقی و مسئولیت شناس، زمان شناس و انقلابی می خواهد بخشی از این کار به عهده گزینش گران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین