Monday 20 May 2024| ۱۵: ۱۶ - دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
فروشنده بليط هاي تقلبي در فضاي سايبر توسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.
به گزارش آستان،رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي در تشريح خبر گفت: مردي جوان با در دست داشتن مرجوعه قضايي به پليس فتا استان مراجعه و شکايتي مبني بر کلاهبرداري سايبري ارائه کرد. 

سرهنگ جواد جهانشيري افزود: در بررسي اظهارات شاکي پرونده مشخص شد که اين فرد با عجله سه بليط پرواز از يکي از سايت هاي اينترنتي به مبلغ شش ميليون و 600هزار ريال تهيه کرده و با در دست داشتن پرينت بليط ها به ترمينال فرودگاه براي پرواز مراجعه مي کند که در آنجا متوجه مي شود بليط ها تقلبي بوده و در اسامي در ليست پرواز قرار نگرفته است. 

وي ادامه داد: كارشناسان پليس فتا پس از بررسي دقيق اظهارات شاكي پرونده، با اقدامات فني متهم را در يکي از مناطق شهر مشهد شناسايي و دستگير کردند. 

سرهنگ جهانشيري تصريح کرد: متهم 27 ساله در مواجهه با ادله و مستندات ديجيتالي کشف شده به راه انذازي درگاه جعلي و فروش اينترنتي بليط هواپيما و قطار از کاربران فضاي سايبر کلاهبرداري اعتراف کرد. 

رئيس پليس فتا خراسان رضوي با اشاره به معرفي متهم به مقام قضايي از شهروندان در خريد بليط اينترنتي موارد ذيل را رعايت کنند: 

*کاربران سعي کنند خودشان آدرس سايت مورد نظر را در قسمت url وارد کنند و از کپي کردن يا رفتن به لينک هايي که در سايت هاي مختلف ارائه شده جدا خودداري کنند. 

*حتما دقت نماييد در هنگام پرداخت بهاي بليط، درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد. 

*از جستجوي شرکت ها و تعاوني هاي مختلف در موتورهاي جستجو خودداري نمائيد چرا که مجرمين سايبري با بارگزاري سايت هاي تقلبي و جعلي کاربران را به دام مي اندازند. 

*هنگام وارد نمودن اطلاعات حساب، يا نام کاربري و... از صفحه کليد مجازي استفاده کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین