Friday 17 May 2024| ۰۷: ۳۶ - جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
معاون رییس جمهور اعلام کرد:
یکی دیگر از اهداف اصلی که در دستور کار برنامه توسعه پایدار 2030 است پایان دادن به فقر، ترویج رفاه اقتصادی و توسعه اجتماعی توام با حفظ محیط زیست است.
بررسی اهداف توسعه پایدار خانواده تا سال 2030

به گزارش آستان،معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده یکی از هدف های اصلی را رد سال جدید بحث خانواده مطرح کرد و گفت:توازن بین کار و خانواده،نقش والدین در رفاه کودکان و جوانان با تمرکز بر نقش پدران و انتقال بین نسلی و همچنین رفاه سالمندان نیز از برنامه های سال جاری برای خانواده ها است.

شهیندخت مولاوردی رییس امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد:یکی دیگر از اهداف اصلی که در دستور کار برنامه توسعه پایدار 2030 است پایان دادن به فقر، ترویج رفاه اقتصادی و توسعه اجتماعی توام با حفظ محیط زیست است.

معاون رییس جمهور تاکید کرد:خانواده کماکان هسته مرکزی زندگی اجتماعی باقی می ماند  که تامین رفاه همه اعضای خود، آموزش و اجتماعی شدن  کودکان و مراقبت از پیر و جوان را برعهده دارد سیاستهای خانواده محور در تحقق اهداف توسعه پایدار ،  برای از بین بردن فقرو گرسنگی، تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه سنین، تضمین فرصتهای اموزشی در طول زندگی و تحقق عدالت جنسیتی، نقش محوری دارد. 

مولاوردی افزود:سیاستهایی از قبیل حمایت از  نقشهای مراقبتی خانواده، توازن کار و خانواده برای والدین، توانمند سازی خانواده ها در حمایت از سلامت اعضای خود، آموزش و رفاه، بر تحقق کلی اهداف توسعه تاثیر بسزایی دارد.امسال موضوع روز جهانی خانواده بر هدف شماره 3 اهداف توسعه پایدار  یعنی تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه همه در هر سن تاکید دارد.

وی تصریح کرد: همچنین سیاستهای توازن بین خانواده و کار، مثل ساعت کار منعطف،  ظرفیت والدین را برای مراقبت مناسب از فرزندان ارتقا می  بخشد. سیاستها و برنامه های تقویت کننده  محیط خانوادگی امن و با ثبات و مراقبتهای درست والدین به سلامت روانی و فیزیکی کودکان و نوجوانان می  انجامد. به علاوه به سیاستهای مناسب  نیاز است تا  به خانواده ها برای مراقبت از سالمندان، اشخاص دارای معلولیت و سایر اعضای آسیب پذیر  کمک شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: